• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل اخبار 9659
8
شهردار رشت: شهرداری قدردان زحمات و تلاشهای آزادگان است

شهرداری قدردان زحمات و تلاشهای آزادگان است

  • کد خبر : 24125
  • 29 مرداد 1399 - 19:54
شهرداری قدردان زحمات و تلاشهای آزادگان است

شهردار رشت: شهرداری قدردان زحمات و تلاشهای آزادگان است به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عصر دیروز نشستی به منظور تجلیل از آزادگان شاغل در شهرداری رشت به همت امور ایثارگران شهرداری با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با حضور شهردار رشت، حامد عبداللهی، رضا رسولی و فاطمه شیرزاد […]

شهردار رشت: شهرداری قدردان زحمات و تلاشهای آزادگان است به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی عصر دیروز نشستی به منظور تجلیل از آزادگان شاغل در شهرداری رشت به همت امور ایثارگران شهرداری با همکاری مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با حضور شهردار رشت، حامد عبداللهی، رضا رسولی و فاطمه شیرزاد سه عضو شورای اسلامی شهر رشت، امیر ترومیده مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت، ، علیرضا حسنی مدیر حوزه شهردار و علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برگزار شد.
به گزارش گیلان شهر از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، این نشست با حضور جمعی از آزادگان بازنشسته و شاغل در بخشهای مختلف شهرداری رشت به منظور تجلیل از مقام شامخ و والای آنها برگزار شد.

شهردار رشت در این‌ جلسه گفت: امروز دقیقاً ۳۰ سال از ورود افتخار آفرین آزادگان به میهن اسلامی می گذرد و یقیناً این عزیزان همانطور که در زندان نیروهای بعثی مقاومت کردند، با همان اعتقاد و ایمان راسخ امروز در خدمت مردم هستند.

دکتر ناصر حاج محمدی در ادامه گفت: بیست و ششم مرداد ماه یادآور بازگشت افتخارآفرین آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ است که این روز ضمن اینکه فرصتی برای مرور رشادتهای این دلاور مردان است، زمینه ای است تا بر لزوم توجه به آنها تاکید شود.

شهردار رشت گفت: بالاخره روز ۲۶ مرداد ماه ۶۹ جمهوری اسلامی ایران توانست با سربلندی بسیار رزمندگانی را که مجاهدانه و با اخلاص از دین و میهن خود دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، را به وطن باز گرداند.

وی ادامه داد: این افراد کسانی هستند که صاحبان اصلی این انقلابند و بر ما لازم است هر کاری می توانیم برای حفظ آبرو، مجاهدت و حقوق قانونی آنها انجام دهیم.

وی به آمار حضور و فعالیت بیش از پانصد ایثارگر در بین کارکنان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می دهد که خانواده شهرداری رشت در کمک به جبهه و حضور در همه عرصه های انقلاب اسلامی فعالانه وارد عمل گردیده و حالا هم همین مردان بزرگ در خدمت رسانی به شهروندان ایثارگرانه فعالیت می کنند.

دکتر حاج محمدی با اشاره به کار بزرگ آزادگان در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در رنج اسارت گفت: انسانها می آیند و می روند اما نام کسانی در تاریخ باقی می ماند که کاری بزرگ انجام داده باشند و نام شما همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

عبداللهی؛ عضو شورای اسلامی شهر رشت: گرامیداشت تلاشهای آزادگان شهرداری حداقل کاری است که انجام می شود

این مطلب را حامد عبداللهی در این نشست عنوان کرد و گفت: سالروز ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی صادقانه و خالصانه تبریک می گویم و فعالیت و تلاش همه شما را در طول هشت سال دفاع مقدس و به دنبال آن سختی هایی که در دوران اسارات متحمل شده اید را گرامی می دارم.

این‌ عضو شورای اسلامی شهر رشت عنوان‌ کرد: به عنوان فرزند یک شهید بر خود لازم می دانم که پیگیر کارها، برنامه ها و مشکلات شما باشم.

وی گفت: هیچکس نمی تواند به خوبی درد و رنج طاقت فرسای شما در زندان اسارت بعثی ها را درک‌ کند، مگر اینکه خودش این مشقت را لمس کرده باشد و من امیدوارم همه ما به عنوان کسانی که وظایفی در شهر داریم به خوبی از پس خواسته های شما بر آییم و زمینه های آسایش و آرامش شما را بیش از پیش فراهم کنیم.

رسولی: یکسری مطالبات آزادگان هنوز هم وجود دارد

شما در شرایط سخت به عنوان انسانهایی که از جان و مال خود گذشتید و خود را برای رزم آماده کردید، دارای ارزش و احترام هستید و یکسری مطالبات و خواسته های شما هنوز پس از ۳۰ سال از بازگشت به میهن اسلامی همچنان باقی است.

این مطلب را دکتر رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت در این نشست عنوان کرد و افزود: مسئله بازنشستگی برخی از همکاران و پرداخت مطالبات مربوط به تامین اجتماعی شما مسئله ای است که از شهردار محترم می خواهم آنها را به زودی حل کنند.

وی تاکید کرد: یقین دارم که با حل این مسئله یکی از دغدغه های شما رفع خواهد شد چون امروز سی سال پس از ورود شما به کشور، خیلی از آزادگان در شرف بازنشستگی هستند و باید این موضوع آنها حل و فصل شود.

رسولی گفت: مسئله ای که در این زمینه برای شما وجود دارد ناشی از همان نگاه ایثارگرانه و تفکر انقلابی شما است که یک روز سلاح به دست گرفتید و رشادتها به خرج دادید و امروز هم با صبوری و متانت، مقاومت می کنید و بر ما لازم و ضروری است که به فکر حل مشکلات شما باشیم.

شیرزاد: آزادگان نماد ایثارگری و از خودگذشتگی در جامعه ما هستند

چه عزیزانی که از جامعه ایثارگری هستند و چه آنهایی که از جامعه آزادگان، امیدوارم همواره در صحت و سلامت باشند و به خدمات شایان توجه خود به نظام و انقلاب بپردازند.

این مطلب را فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت در نشست تجلیل از آزادگان شهرداری عنوان کرد و گفت: باید از آقای ترومیده مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت برای برگزاری این نشست قدردانی و تشکر کنم.

وی ادامه داد: وجود ۵۲۰ نفر از ایثارگران در بدنه شهرداری رشت نشان می دهد که این عزیزان هم در جبهه خدمت به مردم و هم در جبهه جنگ و دفاع مقدس فعال بوده و افتخارآفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: بایستی امروز ما از بیان خاطرات آنها در دوران اسارت استفاده می کردیم هر چند که ممکن است یادآوری آن روزهای سخت و دشوار برای آنها ناراحت کننده باشد، اما بدون شک این‌ مطالب و خاطرات درسی بزرگ برای جوانان امروز است.

وی خطاب به ایثارگران شهرداری رشت گفت: شما اسوه های ایثار، مقاومت و صبر هستید و مسئولان به هر طریق ممکن باید مسائل و مشکلات مرتبط با شما را حل و فصل کنند.

شیرزاد با اشاره به حضور یکی از آزادگان سرافراز رشت در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: شما باید از وجود آقای احمدی خیلی بهره ببرید چون بدون شک ایشان از جنس شما هستند و مسائل و مشکلات شما را به خوبی درک می کنند.

این عضو شورای اسلامی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم مدیران ارزشی تلاشها و زحمات شما را که برکت و نعمت جامعه هستید بدانند و به مسائل مرتبط با شما بیشتر رسیدگی کنند.

گفتنی است در این آیین با لوح سپاس و هدیه از آزادگان شهرداری رشت به پاس سالها مجاهدت، صبوری و خدمت، قدردانی شد.










لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24125

خبر های مرتبط

13اردیبهشت
هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
10اردیبهشت
اردیبهشت گیلان، همچنان گرم و آفتابی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics