• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 9657
7

نماینده رشت در مجلس: روند صدور سندهای تک برگی در استان گیلان بسیار کند است

  • کد خبر : 24098
  • 26 مرداد 1399 - 15:56
نماینده رشت در مجلس: روند صدور سندهای تک برگی در استان گیلان بسیار کند است
نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد شدید از عدم اجرای کامل طرح کاداستر در گیلان گفت: بنیاد مسکن، منابع‌طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک مقصر تمام مشکلاتی هستند که در روستاهای گیلان برای مردم ایجاد می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، جبار کوچکی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران عدم اجرای کامل طرح کاداستر اراضی در استان گیلان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: بنیاد مسکن، منابع‌طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک مقصر تمام مشکلاتی هستند که برای مردم در طرح‌های هادی روستاهای گیلان ایجاد می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس پیشرفت و توسعه روستاها از یک طرف و جلوگیری از مهاجرت به سمت شهرها را از سوی دیگر از جمله فواید و کارکردهای مثبت طرح‌های هادی تلقی کرد و ابراز داشت: ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی و اراضی مستعد امری است که باید با اجرای درست و کامل قوانین مصوب جلوی آن را بگیریم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در مسیر حفظ روستاها و ممانعت از ویلاسازی در اراضی کشاورزی به اندازه کافی قوانین و ضوابط وجود دارد از عدم اجرای آن‌ها گلایه کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز طرح‌های هادی روستایی زیاد نیست و با یک بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی می‌توان طرح هادی یک روستا را تهیه و تنظیم کرد.

وی طرح‌های هادی را مشابه طرح تفصیلی شهرها خواند و با تأکید بر اینکه تعداد روستاهایی که در کشور و استان گیلان فاقد هرگونه طرح هادی هستند زیاد نیست تصریح کرد: در حال حاضر موضوعی که به شدت روستانشینان گیلانی را نگران کرده و مشکلات زیادی را برایشان به وجود آورده است بازبینی طرح‌های هادی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه گاهی در بازبینی طرح‌های هادی سخت‌گیری‌ها تا به آن‌جا می‌رسد که فرد روستایی نمی‌تواند حتی خانه‌ای را در زمین خود احداث کند عنوان کرد: هدف ما از طرح هادی در کنار سایر چشم‌اندازها، حفظ اراضی روستایی و جلوگیری از ویلاسازی است و نباید برای اهالی بومی مشکل ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گیلان را از حیث صدور سندهای تک برگی جزء استان‌های آخر کشور اعلام کرد و با اشاره به اینکه چندین دستگاه‌ها در این امر مقصر هستند اظهار داشت: بنده در مورد عدم اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی سؤالی را از وزیر دادگستری مطرح کردم و انتظار دارم به آن پاسخ داده شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics