• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4
عبدالهی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا

تکلیف اتوبوس های شهرداری رشت که ۸ پیش به قروین فرستاده شدند مشخص نیست+عکس

  • کد خبر : 21222
  • 16 اردیبهشت 1399 - 17:47
تکلیف اتوبوس های شهرداری رشت که ۸ پیش به قروین فرستاده شدند مشخص نیست+عکس
برون سپاری اتوبوس های حمل و نقل شهری / استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در پروژه های شهر رشت
به  گزارش گیلان شهر از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت شصت و هفتمین جلسه کمیسیون ترافیک با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
 
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با تبریک ایام روز کارگر و روز معلم و همچنین آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان و به خصوص برای شهروندان رشت در ادامه تصریح نمود: کمیسیون ترافیک از سال گذشته پیگیر برخی از موضوعات و پروژه ها مانند برون سپاری اتوبوس های در سازمان حمل و نقل بار و مسافر بود که متاسفانه هنوز این برون سپاری به سرانجام نرسیده است. در حالی که برون سپاری اتوبوس ها با توجه به هزینه بالای نگه داری اتوبوس ها از سیاست های شورای شهر می باشد و برای اعضای شورا دارای اهمیت است اما متاسفانه به نظر در سازمان حمل و نقل رغبتی برای انجام این امر وجود ندارد. سازمان باید این اولویت شورای شهر را با جدیت بیشتر پیگیری نماید.
حامد عبدالهی با تاکید بر لزوم تسریع در روند برون سپاری اتوبوس ها و رفع موانع مانند بالا بودن هزینه پیشنیاز های واگذاری بیان نمود: برخی از پیشنیاز ها مانند نصب GPS به دلیل هزینه بالا، انجام آن در حال حاضر برای شهرداری امکان پذیر نیست که البته سازمان می تواند این موارد را جز تعهد پیمانکار در قرارداد ذکر نماید.
 
 
 
وی با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف اتوبوس های شهرداری رشت در قزوین خاطرنشان نمود: حدود هشت سال است که اتوبوس های شهرداری برای تعمییر به شهر قزوین فرستاده شد و پس از ۸ سال هنوز شرایط این اتوبوسها مشخص نیست. با وجود کمبود اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان تعیین تکلیف این اتوبوس ها و استفاده آن در شهر رشت یکی دیگر از موارد دارای اولویت برای شورای شهر است. با توجه به قیمت های بالای اتوبوس، شرایط شهرداری به گونه ای نیست که بتواند اتوبوس های جدید خریداری نماید. سازمان حمل و نقل بار و مسافر می تواند با استفاده از نظر چند کارشناس خبره و بازدید از اتوبوس ها و برداشت میدانی از شرایط فعلی اتوبوس ها به سیاستی مناسب برای بازگرداندن این اتوبوس ها دست یابد. در ادامه مقرر شد سازمان حمل ونقل بار و مسافر ظرف مدت ۱۰ روز پلن های مختلف خود را در بازه زمانی مشخص را به کمیسیون ارایه دهد.
 
 
 
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی افزود: پل غیر همسطح نیروی دریایی یکی از پروژه های در دست اقدام شهرداری می باشد که به نظر قرار است به قرارگاه خاتم واگذار شود. شهرداری در خصوص انتخاب پیمانکاران با دقت باید عمل نماید و صرفه و صلاح شهرداری را در نظر بگیرد. در برخی از پروژه ها زمان در اولویت قرار دارد و در بخی دیگر هزینه ها در اولویت است. با توجه به تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار قرارگاه خاتم است و همچنین ظرفیت های دیگر قرارگاه خاتم، از این نهاد میتوان در پروژه های بزرگتری مانند زیرگذر بافت مرکزی شهر استفاده نمود. و با توجه زمان بر بودن پروسه اداری و پروتوکل های قرارگاه خاتم، پروژه هایی مانند پل های غیر همسطح را در جهت تسریع در انجام کار به پیمانکاران بومی واگذار نمود.
 
 
 
 
فرهام زاهد نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری در پروژه ها تصریح نمود: قرارگاه خاتم برای انجام پروژها از پروتوکل هایی استفاده میکند که روند اداری آن می تواند اجرای یک پروژه را زمان بر نماید. شهرداری با استفاده از یک سیاست مناسب که در آن صرفه و صلاح خود را باید در اولویت قرار دهد و با توجه به ظرفیت های بالا و تجهیزات پیشرفته در قرارگاه خاتم، پروژه های بزرگی مانند زیرگذر بافت مرکزی شهر را می تواند به قرارگاه بدهد و برای پروژه های دیگر مانند پل غیر همسطح از توان و ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده نماید.
در ادامه جلسه پلن های مختلف نحوه اجرای پروژه پل غیر همسطح نیروی دریایی بررسی شد.
 
 
 
 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21222

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics