• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4

اجرای طرح نذر خون در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 21252
  • 16 اردیبهشت 1399 - 19:34
اجرای طرح نذر خون در ماه مبارک رمضان
پویش نذر خون به منظور سلامت بیماران در گیلان به مناسبت ماه مبارک رمضان راه اندازی شد.

به گزارش گیلان شهر ،گیتی ایزدی ،پور مدیر پزشکی انتقال خون گیلانگفت: با راه اندازی پویش نذر اهدای خون و سلامت بیماران از مردم نوعدوست استان گیلان می‌خواهیم که در ماه مبارک رمضان اهدا خون را فراموش نکنند.

او با بیان اینکه  افراد دارای سابقه اهدای خون می‌توانند در ساعات اولیه صبح برای اهدای خون اقدام کنند، روزه داری مانعی برای اهدای خون این افراد ایجاد نمی‌کند.افزود:افرادی که اولین بار برای اهدای خون اقدام می‌کنند، بهتر است در ساعات بعد از افطار در این کار نوعدوستانه اقدام کنند.

  مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان با اشاره به اینکه  اگر عده‌ای از افراد بنا به دلایلی نمی‌توانند روزه نگه دارند، اما از شرایط اهدای خون برخوردارند می‌توانند در ساعت‌های تعیین شده به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کنند،از مردم خواست تا اهدای خون در ماه مبارک رمضان را تنها به شب‌های قدر موکول نکنند.

ایزدی گفت: در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون در رشت از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ٣٠: ٧ تا ١۴، عصر‌ها از ساعت ١٨ تا ٢٣ و جمعه‌ها عصر از ساعت ١٨ تا ٢٣ و پایگاه انتقال خون لاهیجان نیز همه روزه صبح‌ها از ساعت ٣٠: ٧ تا ١۴ به جز جمعه ها، عصر‌ها از ١٨ تا ٢٣ برای خونگیری فعال است.

اوهمچنین اعلام کرد: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، آستارا و فومن همه روزه “به جز جمعه ها” از ساعت ٣٠: ٧ تا ١۴ و در روز‌های سه شنبه ١٨ تا یکشنبه ٢٣ رمضان “به جز جمعه ٢١ رمضان” از ساعت ١٨ تا ٢٣،پایگاه‌های انتقال خون لنگرود و رودسر همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ٣٠: ٧ تا ١۴، از ١٨ تا ٢١ ماه مبارک رمضان به جز جمعه‌ها از ساعت ١٨ تا ٢٣ آماده پذیرش از اهداکنندگان است.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان گفت:حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

انتهای پیام/عط

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=21252

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics