• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
8
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

از دولت انتظار داریم برای تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریسی و آموزش‌دهنده‌ها برنامه‌ریزی کند

  • کد خبر : 19899
  • 19 اسفند 1398 - 16:42
از دولت انتظار داریم برای تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریسی و آموزش‌دهنده‌ها برنامه‌ریزی کند
جبار کوچکی‌نژاد گفت: نیرو‌های حق‌التدریسی، شرکتی‌ها، آموزش دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید هر چه زودتر از سوی دولت ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.
به گزارش گیلان شهر : جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، نیرو‌های حق‌التدریسی، شرکتی‌ها، آموزش دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید هر چه زودتر از سوی دولت ساماندهی و تعیین تکلیف شوند، گفت: از دولت انتظار داریم برای مشخص شدن نحوه فعالیت این دسته از معلمان به صورت کاملاً جدی و شفاف برنامه‌ریزی کند.

او با تأکید بر اینکه سرنوشت نیرو‌های شرکتی و کار معین فعال در حوزه آموزش و پرورش در سال آینده باید مشخص شود، افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از افرادی که به عنوان معلم با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند منتظر تصمیمات جدید دولت، ساماندهی و تعیین تکلیف‌شان هستند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، بودجه آموزش و پرورش و حوزه‌های تحقیقاتی کشور را بر اساس آن‌چه که کمیسیون تلفیق مجلس تعیین کرده بود خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: شفاف کردن تمام زوایای بودجه و منابع مالی که باید به آموزش و پرورش و تحقیقات کشور اختصاص یابد تاکنون در دستور کار نمایندگان بوده است.

کوچکی‌نژاد، با بیان اینکه در قسمت بودجه اختصاصی به آموزش و پرورش و بخش تحقیقات کشور نگرانی چندانی وجود ندارد و نمایندگان تا جای ممکن موارد را در لایحه بودجه ۹۹ لحاظ کرده‌اند، افزود: تنها نگرانی ما معلمان حق‌التدریسی، آموزش دهنده، شرکتی‌ها و آموزش دهندگان هستند که انتظار داریم دولت این نگرانی‌ها را رفع کند.

او توجه بیشتر به حوزه‌های تحقیقاتی کشور و اختصاص منابع مالی مورد نیاز به این بخش بر اساس قانون برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار داد و گفت: در قانون بودجه و سند علمی کشور که بالاترین سند در حوزه دانشگاه‌ها است ظرفیت‌های خوبی را در قالب منابع اعتباری و تسهیلات مورد نیاز برای استفاده دانشگاه‌ها باز کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مشخص شدن جایگاه تحقیقات و پژوهش را در کشور بسیار رفیع و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه توسعه، ۲۷ درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی دانشگاه‌های نسل سوم باشند بنابراین بر اساس تکلیف قانون باید زمینه تحقق این موضوع را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م.ع

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19899

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics