• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 9649
8

رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان آغاز شد

  • کد خبر : 19059
  • 13 بهمن 1398 - 22:08
رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان آغاز شد
رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» با حضور وزنه‌بردارانی از ۱۸ کشور و با هدف کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در رشت آغاز شد.

به گزارش گیلان شهر ، رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» عصر امروز با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و وزنه‌برداران ۱۸ کشور دنیا و با هدف کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در ورزشگاه ۶ هزار نفره شهدای رشت آغاز شد.

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات رئیس فدراسیون‌ وزنه‌‌برداری ایران و مسئولان استان گیلان جهت برگزاری سطح بالای مسابقات «جام پهلوان نامجو» در رشت اظهار داشت: وزنه‌برداری در ایران دارای قدمت دیرینه بوده و وزنه‌برداران زبده‌ای از این کشور به دنیا معرفی شدند‌.

محمد جلود مردم ایران را مردمی مهمان‌دوست دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» باعث ارتقاء سطح کیفی وزنه‌برداری می‌شود و امیدوارم که‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در المپیک به اهتزاز درآید و برای همه وزنه‌برداران نیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم‌.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری رویدادهای ورزشی مانند «جام پهلوان نامجو» موجب تحکیم صلح و روابط بین ملت‌ها می‌شود.

علی مرادی خاطرنشان کرد: از اعضای کمیته برگزاری مسابقات و تمامی مسئولان کشوری و استانی که برای برگزاری مطلوب رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات موجب ارتقاء سطح وزنه‌برداری در سطح قاره آسیا و جهان می‌شود و برای همه ورزشکاران حاضر در مسابقات نیز آرزوی موفقیت و کسب بهترین نتیجه را دارم.

به گزارش تسنیم، در ابتدای مراسم پیام سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران توسط علی افتخاری، مشاور وی قرائت شد.

رشته وزنه‌برداری در ایران دارای قدمت دیرینه‌ای بوده و در دوره‌های مختلف قهرمانان بزرگی همچون مرحوم محمود نامجوی به‌عنوان وزنه‌بردار شاخص تاریخ ایران به ورزش جهان معرفی شدند.

مرحوم محمود نامجو در اول مهرماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در رشت به دنیا آمد و ورزش را نیز از زورخانه‌ آغاز کرد و آشنایی با ورزش باستانی و تمرین کشتی محلی گیلک جزو نخستین آموزه‌های این قهرمان ملی در عرصه ورزش بود.

وی کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان و همچنین یک مدال نقره و یک مدال برنز بازی‌های المپیک و یک مدال طلا و یک مدال برنز بازی‌های آسیایی (۵۶ کیلو) را کسب کرد و از پرافتخارترین وزنه‌برداران تاریخ ایران و نخستین ورزشکار ایرانی بود که نشان طلای جهان در ورزش را کسب کرد‌.

انتهای پیام/۶۱۲

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=19059

خبر های مرتبط

10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
09اردیبهشت
ایران قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics