• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان

جاده‌های غربی برف‌گیر تر از شرق گیلان/تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است

  • کد خبر : 18900
  • 30 دی 1398 - 20:53
جاده‌های غربی برف‌گیر تر از شرق گیلان/تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است
بنا به گزارش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، جاده‌های غربی استان برف بیشتری نسبت به شرق و مرکز گیلان دارند و بنا بر هشدار پلیس تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است.

به گزارش گیلان شهر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت امروز با اشاره به وضعیت جوی شهرستان‌های استان اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح جاده‌های شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، املش، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستارا شاهد بارش برف به‌صورت ضعیف هستیم.

برف در غرب گیلان بیشتر از جاده‌های شرقی است
محمدرضا نازک‌کار با بیان اینکه بارش برف در شهرستان‌های غربی استان بیش از مرکز و شرق گیلان بوده، افزود: هم‌اکنون در شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر و تالش بارش برف ۳۵ درصدی را شاهد هستیم درحالی‌که در شهرستان سیاهکل نیز بین ۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر برف انباشت شده است.

بنا به گفته وی در گردنه حیران بارش برف شدید با ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری در سطح معابر جاده‌ای وجود دارد و در گردنه کوهین نیز برف به‌صورت پراکنده گزارش‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت بارش برف در محورهای شرقی استان نیز بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان رودسر با بارش برف ۱۵ سانتیمتری و املش با بارش برف ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری برف روبرو هستند.

تردد در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع
سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس‌راه استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی در استان باز هستند، اظهار کرد: بارش برف در محورهای کوهستانی استان گرچه قطع‌شده اما رانندگان برای عبور از محورهای برف‌گیر ازجمله در گردنه‌ها حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی از حضور پلیس ‌راهور در تمامی محورهای کوهستانی استان خبر داد و افزود: پلیس‌راه در تمامی محورهای مواصلاتی و خروجی راه‌های کوهستانی مستقر است و از تردد رانندگان بدون همراه داشتن زنجیر چرخ ازجمله در غرب استان ممانعت می‌کند.

رئیس پلیس‌راه گیلان همچنین به رانندگان تأکید کرد که به‌منظور جلوگیری از درراه ماندن، علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی عبور و مرور، باک بنزین خود را از سوخت پر کنند و آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18900

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics