• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
3
استاندار گیلان خبر داد

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد صادراتی

  • کد خبر : 18510
  • 04 دی 1398 - 15:13
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد صادراتی
نماینده عالی دولت در گیلان راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را در راستای سند بالادستی آمایش استان دانست و گفت: این منطقه رویکرد دانش بنیان و فناورانه خواهد داشت و باید به کمک دولت و بخش خصوصی ضمن ایجاد اشتغال و رونق تولید، سهم صادرات استان را افزایش دهیم.

گیلان شهر / استاندار گیلان رویکرد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی دانست و متذکر شد: این منطقه اقتصادی می تواند سهم قابل توجهی در توسعه لاهیجان و گیلان داشته باشد، زیرا رویکرد صادراتی برای آن تعریف شده است.

ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات این کارگروه، اظهار کرد: مشکلات در حوزه اقتصادی الزاما ناشی از سرمایه و تسهیلات بانکی نیست و بخش عمده ای از مشکلات به زیرساخت ها و بازار برمی گردد.

وی روستای عسگرآباد آستانه اشرفیه را منطقه نمونه گردشگری دانست و افزود: یکی از مهمترین رویکردهای توسعه استان گیلان استفاده از ظرفیت های گردشگری است لذا پروژه های گردشگری در این منطقه با نگاه آبزی پروری باشد.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه نامطلوب استان در بخش جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹۶ طرح نیازمند تسهیلات دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری داریم لذا دستگاه ها با معرفی طرح ها به بانک های عامل نسبت به جذب سهم گیلان اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه دستگاه های اجرایی طرح های متناسب با اعتبار ابلاغی تبصره ۱۸ را ظرف ۱۰ روز آینده معرفی کنند، گفت: متاسفانه بین تعداد طرح های پذیرفته شده در بانک های عامل و میزان پرداخت تسهیلات فاصله وجود دارد. در واقع از ۲۴۲ طرح مورد پذیرش بانک تنها هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خواستار اهتمام شورای هماهنگی بانک های استان در امر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ شد و خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح های نیمه تمام مشکلات حقوقی با دستگاه ها دارند که موجب به تاخیر افتادن بهره برداری شده است.

استاندار گیلان شرکت ها و سرمایه گذاران برتر را در اولویت پرداخت تسهیلات دانست و اضافه کرد: خوشبختانه بسیاری از شرکت های موفق نیازی به تسهیلات ندارند و تنها باید مشکلات زیربنایی را رفع کنیم.

زارع خواستار تعیین سازمان مسئول برای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان شد و بیان کرد: باید طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان تدوین و آمادگی های مالی و فنی شرکت های سرمایه گذار ارزیابی شود.

وی رویکرد فعالیت منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی دانست و متذکر شد: این منطقه اقتصادی می تواند سهم قابل توجهی در توسعه لاهیجان و گیلان داشته باشد، زیرا رویکرد صادراتی برای آن تعریف شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را در راستای سند بالادستی آمایش استان دانست و گفت: این منطقه رویکرد دانش بنیان و فناورانه خواهد داشت و باید به کمک دولت و بخش خصوصی ضمن ایجاد اشتغال و رونق تولید، سهم صادرات استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18510

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics