• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
3
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان

ساماندهی تورهای گردشگری در گیلان

  • کد خبر : 18388
  • 27 آذر 1398 - 12:10
ساماندهی تورهای گردشگری در گیلان
اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : با تورهای گردشگری بدون جوز برخورد قانونی می شود.

به گزارش  گیلان شهر ؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز گفت : با اجرای طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز در استان با برگزار کنندگان تورهای گردشگری غیرمجاز به ویژه کسانی که در فضای مجازی تبلیغ می کنند برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود. 

حمیدرضا آذرپور افزود : با اجرای طرح ساتگ یا سامانه اطلاعات تورهای گردشگری به گردانندگان تورهای گردشگری ،  دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجاز استان کارت شناسایی دریافت می کنند. 
وی با بیان اینکه تنها راه مجاز برای سفرهای امن با پوشش بیمه ، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است اضافه کرد :  گردشگران نباید به خاطر تفاوت کم قیمت تورها ، جان خود و خانواده خویش را به خطر بیاندازند. 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : ۴۶۰ راهنمای گردشگری در ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی استان فعال هستند.
حمید آذرپور از راه اندازی سامانه الکترونیکی اطلاعات تورهای گردشگری موسوم به ساتگ در گیلان خبر داد و گفت : این سامانه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با نیروی انتظامی ، سازمان هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری گیلان بزودی ، برای نخستین بار در کشور در استان راه اندازی می شود. 
وی اضافه کرد : با اجرای این طرح ، همه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی کد دار شده و راهنمایان مجاز کارت شناسایی دریافت می کنند.
۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل – آپارتمان ، ۸۱ مجتمع گردشگری ، ۴۹ مهمانپذیر ، هزار و ۶۸۸ مسافر کاشانه ، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی ، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی ، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=18388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics