• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
9

واکنش دادستان انزلی به اظهارات کلانتری در مورد توقف طرح پاکسازی تالاب

  • کد خبر : 17431
  • 07 آبان 1398 - 22:36
واکنش دادستان انزلی به اظهارات کلانتری در مورد توقف طرح پاکسازی تالاب
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی با اشاره به پافشاری عجیب سازمان محیط‌زیست و مجریان طرح بایوجمی برای اجرای این طرح گفت: سازمان جایکا و اساتید دانشگاه خطرناک بودن ماده استفاده شده در این طرح را تائید کردند.

به گزارش گیلان شهر سیدرحمان سیدزاده در واکنش به ادعای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره توقیف بدون دلیل طرح معروف بایوجمی اظهار داشت: حدود ۶۰۰ صفحه اسناد همراه با مقالات مربوطه درباره این موضوع به سازمان محیط‌زیست داده شده و مسئولان این سازمان از این موضوع آگاهی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در جلسه‌ کمیته‌ مدیریت احیای تالاب انزلی از مجری این طرح خواسته شد که مجوز استفاده از این ماده از ستاد نانوی کشور را بگیرد گفت: ستاد مذکور طی ۴ بند غیراستاندارد بودن و خطرات این ماده برای محیط‌زیست را اعلام کرد.

سیدزاده با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی کشور در رابطه با مسائلی که با جان مردم سر و کار دارد عنوان کرد: رئیس کل دادگستری استان گیلان حامی توقف این طرح است و مدعی‌العموم نیز با توجه به مقررات و ادله ارائه شده اجرای این طرح را توقیف کرد و چندین بار خطرات اجرای این طرح به سازمان محیط‌زیست اعلام شد.

وی با اشاره به کار بدون مجوز نهاد مجری طرح بایوجمی و مخالفت اساتید دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی با اجرای آن تصریح کرد: از سازمان محیط‌زیست درخواست کردیم مدارک مربوط به طرح بایوجمی را به ما ارائه کند اما آنها فقط برخی از اسناد را آن هم به‌صورت گزینشی تحویل دادند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه ۳ آزمایشگاه معتبر کشور به نانو بودن ماده مورد استفاده در طرح بایوجمی اذعان کردند افزود: مجریان این طرح مدعی بودند که سرطان‌زا بودن این ماده درصورت نانو بودن درست است اما سازمان محیط‌زیست طی ادعایی عجیب از عدم ارائه ادله کافی در این باره سخن می‌گوید.

سیدزاده به اعلام مخالفت صریح سازمان بین‌المللی جایکا در رابطه با اجرای طرح بایوجمی بیان داشت: اجرای این طرح علاوه بر هدررفت هزینه‌های بسیار، خطرات زیست‌محیطی و اکولوژیکی فراوانی را درپی خواهد داشت و این موارد به سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان ابلاغ و ارسال شد.

وی ضمن اعلام مخالفت صریح سازمان نانوی کشور برای اجرای طرح بایوجمی و تقدیر از قوه‌قضائیه جهت جلوگیری از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: خطرات ماده نانو دی اکسید تیتانیوم و نانو کلراید نقره مورد استفاده در طرح بایوجمی توسط اساتید دانشگاه ثابت شده است در حالیکه مجریان این طرح مدعی بودند این ماده نانو نیست.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17431

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics