• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
7
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

برنامه ریزی برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی

  • کد خبر : 17245
  • 30 مهر 1398 - 13:57
برنامه ریزی برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی
رئیس سازمان برنامه و بودجه: برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی، ۸ برنامه، تعریف و تدوین شده است.
به گزارش گیلان شهر ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی گفت: برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی، ۸ برنامه، تعریف و تدوین شده است.
آقای محمدباقر نوبخت افزود: اکنون هر استان یک برنامه اشتغال دارد که در پایان هر هفته پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد پولی که باید به دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال می‌دادیم پرداخت شده است گفت: مثلاً در بخش مسکن چقدر باید ساختمان سازی شود و چه میزان بافت فرسوده باید احیا شود و در بخش کشاورزی نیز چه میزان پرورش ماهی در قفس باید صورت گیرد؟ که این‌ها همه با برنامه ریزی و نظارت انجام می‌شود.
آقای نوبخت با بیان اینکه مجموعه برنامه اشتغال از سال گذشته آغاز شده است و مرتب پیگیری می‌شود افزود: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی و ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده شده است تا این میزان اشتغال در ۸ برنامه انجام شود.
وی گفت: با اجازه مقام معظم رهبری قرار شد یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال پرداخت شود که تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: برای ۲۳۷ هزار نفر در طرح استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که یک و نیم میلیارد دلار است اشتغال ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه آمار‌های اعلامی از سوی مرکز آمار متقن است گفت: نباید در این آمار رسمی تشکیک شود.
آقای نوبخت با اشاره به اینکه برخی اصطلاحات آماری تخصصی است و توده مردم از آن اطلاع ندارند افزود: برای بررسی آمار‌های اعلامی از سوی مرکز آمار نباید از مردم راجع به صحت و سقم آن سؤال کرد چرا که از برنامه ریزی و اطلاعات جانبی مطلع نیستند و بدیهی است با توجه به ظواهر و بررسی اطراف خود این آمار را قبول نکنند.
وی با بیان اینکه آمار مرکز آمار باید به سرعت منتشر شود و در عین حال صحت داشته باشد گفت: باید برای کشور و به ویژه ایجاد اشتغال تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم.
آقای نوبخت با اشاره به آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در تابستان امسال و اینکه یک و هشت دهم واحد درصد نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته کاهش یافت افزود: ۸۴۳ هزار نفر ، جمعیت شاغل در تابستان امسال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ۳۸۸ هزار نفر به جمعیت فعال اضافه شد گفت: ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بیکار کاهش یافت.
آقای نوبخت افزود: اتفاقی که در مرکز آمار ایران افتاده، این است که این مرکز در سال‌های اخیر چند کار را به خوبی انجام داده که یکی از آنها، ارائه آمار‌های به هنگام و سریع است.
وی گفت: در ۲ ماه گذشته یعنی در مرداد نسبت به تیر و همچنین در شهریور نسبت به مرداد شاخص در آمار نقطه به نقطه تورم حاکی از افت قابل توجه آن است که شش واحد درصد تورم نقطه‌ای کاهش یافت.
آقای نوبخت افزود: البته آمار تورم سالیانه افزایشی بود به علت اینکه سال گذشته تورم بالا بود.
وی با بیان اینکه عده‌ای از آمار‌های مثبت، خوشحال و عده‌ای ناراحت می‌شوند گفت: مثبت شدن آمار تورم به این علت است که ملت بزرگ ایران یک شوک بزرگ بین المللی را که بر آنان وارد شده بود پشت سر گذاشتند و آن شوک نوسانات ارزی بود، اما اکنون ثبات نسبی ارز را داریم.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=17245

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics