• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 9650
8

دوربین‌های نظارتی هوشمند جای سرعت‌گیرهای شهر رشت را می‌گیرند

  • کد خبر : 16698
  • 06 مهر 1398 - 18:39
دوربین‌های نظارتی هوشمند جای سرعت‌گیرهای شهر رشت را می‌گیرند
شهردار رشت حذف بسیاری از سرعت‌گیرهای این شهر در آینده نزدیک را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اتمام اجرای پروژه فیبر نوری، به زودی بسیاری از سرعت‌گیرهای شهر رشت حذف و جای آن دوربین‌های هوشمند نصب می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، ناصر حاج محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهروندان شهر رشت و مردم از وضعیت سرعت‌گیرهای سطح شهر گله‌مند هستند اظهار داشت: با اتمام اجرای پروژه فیبر نوری، به زودی بسیاری از سرعت‌گیرهای شهر رشت حذف شده و جای آن‌ها دوربین‌های هوشمند نصب می‌شود.

شهردار رشت به مهم‌ترین مشکلات و معضلات این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: محیط‌زیست و معضل مدیریت پسماند، وضعیت رودخانه‌های سطح شهر و آلودگی آن‌ها و ترافیک و حمل و نقل شهری از جمله مشکلات عدیده کلانشهر رشت است که ضمن برنامه‌ریزی، باید برای حل آن‌ها اعتبارات و منابع مالی لازم پیش‌بینی شود.

حاج‌محمدی مشکل آلودگی محیط‌زیست و مدیریت پسماند را اصلی‌ترین معضل حال حاضر شهر رشت دانست و عنوان کرد: لایروبی رودخانه‌های شهر رشت و یا نصب دستگاه‌های زباله‌سوز و تصفیه شیرآبه به تنهایی در رفع این معضلات کمک نمی‌کند بلکه مردم شهر رشت باید در امر تولید زباله کمتر و تفکیک آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نفوذ شیرآبه‌های ناشی از دپوی زباله در سراوان از یک سو و ورود فاضلاب بخش‌های خانگی، شهر صنعتی و بیمارستانی از سویی دیگر وضعیت رودخانه‌های شهر رشت را به اینجا رسانده است افزود: امیدواریم با راه‌اندازی زباله‌سوز و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ بخشی از این معضلات حل و فصل شوند.

شهردار رشت بازگشایی تمامی معابر سطح شهر را با توجه به امکانات و منابع مالی شهرداری کاری ناممکن دانست و ابراز داشت: با تمام این مشکلات، شهرداری رشت نسبت به بازگشایی معابر سطح شهر اهتمام ویژه‌ای دارد و ضمن رسیدگی به وضعیت وخیم آسفالت این موضوع را هم در دستور کار خود قرار داده است.

حاج‌محمدی اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح شهر رشت بر اساس بررسی‌های شورای عالی ترافیک را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود سرعت‌گیرهای متعدد در شهر رشت موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است و مطمئناً حذف بسیاری از این موانع می‌تواند به ما در مسیر هوشمندسازی شهر کمک کند.

انتهای پیام/ ت

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics