• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
7

تالاب سوستان لاهیجان ،در فهرست آثار طبیعی ملی ایران

  • کد خبر : 16454
  • 25 شهریور 1398 - 22:40
تالاب سوستان لاهیجان ،در فهرست آثار طبیعی ملی ایران
تالاب سوستان لاهیجان در فهرست آثار طبیعی ملی ایران قرار گرفت.

به گزارش گیلان شهر، شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تالاب سوستان لاهیجان به عنوان یک اثر ارزشمند در فهرست آثار طبیعی ملی ایران قرار گرفت.

او با اشاره به قرار گرفتن این تالاب در فهرست آثار طبیعی ملی، افزود: تالاب سوستان از تالاب‌های آب شیرین که در فصول پاییز و زمستان پرآب است و در فصل تابستان از آب آن کاسته می‌شود و دور تا دور تالاب از نیزار پوشیده شده است و در داخل و کناره‌های تالاب گیاهان مردابی و درختان جنگلی وجود دارد و در وسط تالاب جزیره‌ای از درختان بلوط به همراه انجیلی وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از دلایل اصلی ثبت این اثر وجود مناظر زیبا و بکر، دسترسی آسان وجود زیستگاه آبزیان و پرندگان و همچنین رویش نیلوفر‌های آبی و پسته دریایی در آن بر سطح تالاب و اوج زیبایی و شکوفایی نیلوفر‌های آبی تالاب مرداد و شهریور است.

شهرود امیر انتخابی افزود: پرونده ثبتی تالاب سوستان در همایش شورای ثبت ملی آثار طبیعی در تاریخ ۵ و ۶ شهریور در بندر انزلی ارائه شد و با تائید هیات داوران شورای ثبت آثار طبیعی به عنوان یک میراث ارزشمند در فهرست آثار طبیعی ملی ایران قرار گرفت.
او با اشاره به این نکته که لوح ثبتی این اثر از سوی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ارسال خواهد شد، گفت: با ثبت این اثر روند حفاظت و معرفی هر چه بیشتر آن تسریع خواهد شدو پس از این برای پیشگیری از آتش سوزی و ورود به جزیره ممنوع است و حفاظت از این اثر طبیعی نیز به صورت مردم نهاد و با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: ریختن زباله، ایجاد آتش، شکار پرندگان و هر گونه تخریب ساخت و ساز در اطراف تالاب ممنوع خواهد بود.

تالاب سوستان در مجاورت روستایی به همین نام که یکی از روستا‌های دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است، قرار داردو این تالاب در فاصله‌ ۵ کیلومتری شهر لاهیجان است.

 

انتهای پیام / ق

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics