• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 9640
3

قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه ریلی رشت به آستارا آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 16022
  • 13 شهریور 1398 - 23:06
قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه ریلی رشت به آستارا آغاز به کار کرد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: فرآیند تجهیز کارگاه برای احداث مسیر ریلی رشت - آستارا در دو محدوده صومعه‌سرا و آستارا توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پایان رسید.

به گزارش گیلان شهر ، ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند احداث پروژه ریلی مسیر رشت – آستارا مطلوب است اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دو محدوده صومعه‌سرا و آستارا فرآیندهای مربوط به مقدمات کار و تجهیز کارگاه را به پایان رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تحت تملک قرار دادن اراضی مسیر راه آهن رشت – آستارا را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: طبق اطلاعات و گزارشات موجود حدود ۷ تا ۱۰ کیلومتر از کارهای تملک اراضی این مسیر انجام شده و یا در حال انجام است که امیدواریم با تزریق اعتبارات ملی روند آن سرعت بگیرد. 

پدرام یکی از مزیت‌های مهم استفاده از امکانات راه آهن را حمل و نقل سریع و ایمن کالا و بار و مسافر دانست و تصریح کرد: راه آهن قزوین – رشت و امتداد آن تا بندرانزلی، بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد و آستارا آخرین حلقه از کریدور شمال جنوب است که از این طریق به دریای خزر و سپس خارج کشور متصل می‌شود.

وی ساخت راه آهن مسیر رشت به بندر کاسپین با استفاده از اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی توسط شرکت ساخت و توسعه کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم‌اکنون ۹۰ درصد از اراضی قطعه‌های بعدی این پروژه آزادسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افتتاح و بهره‌برداری از ۶۵ پروژه این دستگاه در ایام هفته دولت امسال را با صرف ۵۸ میلیارد تومان اعتبار مورد تأکید قرار داد و افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و ساخت مسکن بود که با تکمیل مراحل ساخت در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

پدرام افتتاح ۳۹۸ واحد مسکن مهر در استان گیلان را از برنامه‌های انجام شده اداره کل راه و شهرسازی در ایام هفته دولت اعلام کرد و بیان داشت: در بخش راه روستایی نیز آسفالت ۸۵ کیلومتر از راه‌ها، احداث ۸ کیلومتر راه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و ساخت ۱۱ ابنیه فنی شامل پل‌ها به پایان رسید.

وی شاخص بهره‌برداری از راه‌های روستایی آسفالته در گیلان را از میانگین کشوری آن بالاتر دانست و در تشریح این موضوع اظهار داشت: شاخص برخورداری از راه‌های آسفالته روستایی در سطح کشور هم‌اکنون حدود ۵۴ درصد است در حالی که این شاخش در گیلان به عدد ۵۵٫۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ت

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=16022

خبر های مرتبط

09اردیبهشت
وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد
مهرداد لاهوتی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی:

وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics