• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
7
جعفرزاده ایمن‌آبادی مطرح کرد؛

بازگشت اروپا به برجام، شرط ایران برای پذیرش بسته پیشنهادی فرانسه

  • کد خبر : 15398
  • 06 شهریور 1398 - 17:11
بازگشت اروپا به برجام، شرط ایران برای پذیرش بسته پیشنهادی فرانسه
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها از اجرای تعهدات برجام سر باز زدند، گفت: بازگشت اروپا به برجام و عمل به تعهدات تنها درخواست ایران و شرط پذیرش بسته پیشنهادی فرانسه است.
به گزارش گیلان شهر  با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور فرانسه پیرامون برجام، گفت: گفت‌وگوهایی از مدت ها پیش به وسیله ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با هدف میانجی‌گری آغاز شده است، تصمیم ایران بسیار شفاف است؛ ما تغییر موضع ندادیم لذا بازگشت همه طرف‌های اروپایی به برجام و اجرای تعهدات را خواستاریم.

جمهوری اسلامی تن به هیچ خواسته جدیدی نمی‌دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها باید مدل بسته پیشنهادی را تبیین کنند، اروپایی‌ها نباید بر روی اظهارات ترامپ تکیه کنند بنابراین شرایط توافق هسته‌ای باید به حالت اول بازگردد از این رو اگر شرایط این گفت‌وگوها و بسته پیشنهادی به سمت و سوی دیگر برود، ما مسیر کاهش تعهدات برجام را قاطعانه ادامه خواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تسلیم هیچ خواسته دیگری جز برجام و اجرای تمام مفاد و تعهدات توافق را ندارد و تن به هیچ خواسته دیگر هم نخواهد داد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به حضور حسن روحانی در نشست مجمع عمومی که در هفته‌های آتی انجام می‌گیرد، گفت: موضع جمهوری اسلامی شفاف و روشن است، ما به تمام توافق‌های بین‌المللی و گذشته پایبند هستیم لذا آقای روحانی در دیدار با روسای جمهور کشورهای اروپایی طرف برجام در مجمع عمومی باید گوشزد کند که طرف‌های مقابل توافق هسته‌ای را نقض کردند.

اتحادیه اروپا باید برای وعده‌های آمریکا به ایران تضمین دهد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چارچوب توافق مشخص است لذا اروپایی‌ها باید به شرایط گذشته بازگردند. اروپا باید به تعهدات خود جامه عمل بپوشاند، دولت آمریکا دیگر برای ما مهم نیست زیرا با وجود روحیات ترامپ هر تعهدی را هم بدهد ما نمی‌توانیم بپذیریم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ترامپ در این مدت نشان داد که فرد چارچوب‌داری نیستند لذا اعتمادی به دولت آمریکا نمی‌توان کرد، در صورتی که ترامپ قولی هم بدهد، اتحادیه اروپا باید به ایران تضمین دهد زیرا هر لحظه ممکن است وعده و تعهدش را زیر پا بگذارد./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=15398

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics