• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
5
در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های روستاییان مطرح شد

اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری برای اشتغال روستایی

  • کد خبر : 14611
  • 25 مرداد 1398 - 23:47
اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری برای اشتغال روستایی
واعظی: نیمی از تسهيلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است
به گزارش گیلان شهر ، آقای محمود واعظی در بازدید از چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های روستاییان و عشایر کشور و در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت توسعه اشتغال و تولید در روستاها، دولت با اجازه مقام معظم رهبری و با تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و کمک به روستا‌ها تخصیص داد که تا الان، نیمی از این مبلغ با تبدیل شدن به ریال از طریق چهار بانک عامل و با حمایت بخش‌های مختلف دولت پرداخت کرده است.
وی افزود: طبق گزارش‌ها ۱۵۰ هزار شغل در دو سال گذشته ایجاد شده است و این روند همچنان افزایش خواهد یافت.
به گفته رئیس دفتر رئیس جمهور، دولت همچنین تلاش کرده است با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، امکانات موجود در شهر‌ها را به روستا‌ها ببرد و در جهت این سیاست، هم اکنون حدود ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به تلفن، تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند که این امر، خود موجب معرفی جاذبه‌های گردشگری و بومگردی روستا‌های کشور از طریق توسعه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های تحت وب گردیده است.
واعظی افزود: همچنین ۹۰ درصد روستا‌های کشور برق دارند و این تعداد هر هفته افزوده می‌شود ضمن اینکه گاز رسانی به روستا‌ها در کشور به یک نهضت تبدیل شده است و دولت تلاش بسیاری کرده تا دسترسی اهالی روستا‌ها به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و راه‌های روستایی را در سراسر کشور توسعه دهد.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین افزود: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های بهار امسال در سراسر کشور کشاورزی رونق بیشتری یافته است و با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی، تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور رشد مناسبی داشته است و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
 
 بازدید واعظی از نمایشگاه توانمندی‌های روستایی 
رئیس دفتر رئیس جمهور از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر کشور بازدید کرد.
آقای محمود واعظی با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر که در تهران در حال برگزاری است، ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه، در جریان دستاورد‌های بخش مولد اقتصاد کشاورزی و دامپروری کشور قرار گرفت.
در این نمایشگاه روستاییان و عشایر ۳۱ استان فعالیت ها، توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود را در زمینه ایجاد اشتغال، رونق تولید، توسعه صنایع خُرد و کوچک، صنایع دستی، دامداری، ​کشاورزی و دیگر بخش‌های مرتبط با روستا و عشایر به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه از دیروز تا ۲۷ مرداد همه روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به روی مراجعه کنندگان باز است

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی نفتکش گریس۱ توسط دادگاه جبل الطارق و توطئه هماهنگ آمریکا و انگلیس در این جریان، گفت: هم دولت و هم وزارت خارجه و کلیت نظام پس از این توقیف و راهزنی دریایی که با دستور آمریکا انجام شد، یک عکس العمل منسجم داشت و با مقاومت و پشتیبانی از دیپلمات ها یک همدلی و حمایت بوجود آمد و این پیروزی نتیجه آن است.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استدلال خوب حقوقدانان کشور ثابت کرد که اتحادیه اروپا تحریمی که علیه ایران انجام داده، در واقع علیه خود است، نه ایرانی که می خواهد در آب های بین المللی کشتیرانی آزاد داشته باشد و امروز خوشحالیم از اینکه دادگاه جبل الطارق حکم به آزادی این نفتکش داد.
دکتر واعظی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این موضوع بر اصول حقه خود ایستاد و پیام آزادی نفتکش ایرانی برای جهان این بود که ایران به قوانین بین‌المللی و آزادی کشتیرانی بویژه در خلیج فارس احترام گذاشته و نسبت به تامین امنیت در منطقه خلیج فارس با همکاری کشورهای همسایه متعهد است.
.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14611

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics