• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
5
رئیس کل دادگستری گیلان

حاشیه نشینی پدیده شوم شهر رشت

  • کد خبر : 14546
  • 20 مرداد 1398 - 18:56
حاشیه نشینی پدیده شوم شهر رشت
رئیس کل دادگستری گیلان اعلام کرد : فقط 300 هزار از 500 هزار خانه دارای کد پستی در رشت مجوز ساخت دارد.

به گزارش گیلان شهر  ؛ رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال گیلان با بیان اینکه ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه ایی شهر ، بیشتر از شهر است افزود : مشارکت دستگاه های متولی در کاهش این ناهنجاری ها می تواند تعداد ورود پرونده ها به محاکم قضایی را کاهش و خدمات شهری به شهروندان را افزایش دهد.

احمد سیاووش پور با بیان اینکه سالانه حدود ۶۰۰ هزار پرونده در محاکم ۲۶ گانه قضایی گیلان رسیدگی می شود تصریح کرد : ۳۰۰ هزار فقره از این پرونده ها، جدید است که ۲۵ درصد آن به خشونت‌ های ناشی از درگیری های لفظی و نزاع های فردی اختصاص دارد.
وی رسیدگی به موقع به معضلات شهری و برنامه ریزی برای ارائه خدمات به شهروندان را مستلزم وجود ثبات در مدیریت شهری دانست و با انتقاد از اتلاف وقت ۱۱ ماهه برای انتخاب شهردار اضافه کرد : نبود ثبات در مدیریت شهری موجب مسکوت ماندن برنامه های میان مدت و دراز مدت توسعه و عمران شهری می شود.
رئیس کل دادگستری گیلان از آمادگی کامل دستگاه قضا برای همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه شهرداری رشت خبر داد و گفت : امیدواریم تشریک مساعی متولیان خدماتی و اجرایی استان، بتواند منشا خدمات اثر گذار و سازنده در دوران مدیریت جدید شهرداری مرکز استان شود 
علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان نیز قانون شکنی را دلیل اصلی تشدید پدیده حاشیه نشینی در رشت دانست و افزود : اغماض از قانون حتی به بهانه ی دلسوزی برای حاشیه نشینان زمینه افزایش معضلات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی را در گذر زمان مهیا می کند. 
در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال گیلان هر یک از اعضای شرکت کننده نظرات خود را در خصوص معضل پدیده حاشیه نشینی و مخاطرات ناشی از گسترش روز افزون آن، دفع نامناسب پسماندها و پیشگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه ارائه دادند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics