• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
3

اصحاب رسانه ضامن تقویت نظام و رکن چهارم موثر در دموکراسی هستند

  • کد خبر : 14349
  • 16 مرداد 1398 - 15:30
اصحاب رسانه ضامن تقویت نظام و رکن چهارم موثر در دموکراسی هستند
رشت- سرپرست استانداری گیلان مطبوعات و رسانه‌ها را رکن چهارم موثر در دموکراسی عنوان کرد و گفت: رسانه و خبرنگاران ضامن تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه‌ استان گیلان که در سالن مجتمع خاتم الانبیاء برگزار شد با بیان اینکه نظام‌ جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بی بدیلی در ایجاد، استقرار و تقویت مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و حاکمیت دارند.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر اینکه در وضعیت فعلی کشور اصحاب رسانه ضامن تقویت نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: اندیشه و قلم رسانه‌ها در نظام‌های دموکراتیک دنیا در تقویت میزان مشارکت مردم، اعتلای آزادی بیان نقش بی بدیل دارد.

وی مطبوعات و رسانه‌ها را رکن چهارم موثر در دموکراسی عنوان کرد و با بیان اینکه باید زمینه رقابت سازنده بین اصحاب رسانه در استان گیلان و سطح ملی فراهم شود، گفت: امروز با تبادل فناوری و اطلاعات، کیفیت تولیدات رسانه‌ای ارتقا یافته است.

زارع با بیان اینکه بین اصحاب رسانه باید رقابت سازنده‌ای فارغ از نگاه قومیتی، جناحی و منطقه‌ای و با هدف ارتقای کیفیت محتوا و اثر بخشی وجود داشته باشد، ادامه داد: گیلان در پیشینه و تاریخ شکل گیری مطبوعات و رسانه کشور پیشگام بوده و امروز جز استان‌های پیشتاز در این عرصه است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران مدافعان و مروجان ارزش‌های جامعه هستند، تأکید کرد: شغل خبرنگاری جز مشاغل دشوار است و به دلیل اینکه بر توسعه دانایی محور عمل می‌کنند نتایج عملکرد خود را در آینده خواهد دید.

زارع تصریح کرد: اصحاب رسانه در بعد عمومی، آگاهی و آموزش‌های عمومی در توسعه یافتگی جامعه موثر بوده و با صداقت و عدالت خود صدای رسای جامعه هستند که می‌توانند زمینه ساز خدمات بیشتر مسئولان شوند.

وی با اشاره به نگاه دولت به اهمیت نقش و جایگاه رسانه، گفت: برنامه‌های دولت در راستای شفاف سازی است و همه دستگاه‌های اجرایی باید خبرنگاران را یار و مشاوران امین خود در راستای خدمت رسانی به مردم بدانند.

سرپرست استانداری گیلان ادامه داد: خبرنگاران به دلیل سرعت و کیفیت گردش اطلاعات حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند.

زارع با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال، اظهارکرد: اصحاب رسانه باید زمینه ساز مشارکت و حضور حداکثری مردم برای خلق حماسه‌ای بزرگ در این انتخابات باشند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics