• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 9649
7

افزایش مراودات تجاری بین ایران و روسیه

  • کد خبر : 14258
  • 14 مرداد 1398 - 15:12
افزایش مراودات تجاری بین ایران و روسیه
سرکنسول روسیه در رشت برای رایزنی در خصوص افزایش مراودات تجاری از گمرک و بندر انزلی بازدید کرد.
به گزارش گیلان شهر ، آندری وادووف سرکنسول روسیه در رشت برای رایزنی در خصوص افزایش مراودات تجاری بین ایران و روسیه و ارتقای همکاری های بنادر ۲کشور ضمن بازدید از زیرساختهای بندر و گمرک بندر انزلی با مسئولان این ۲دستگاه اقتصادی نشست برگزار کرد.

وی در بازدید از بندرگاه انزلی با اشاره به تحریم ها علیه ایران گفت: با هدف افزایش مراودات بازرگانی و تجاری ایران و روسیه از امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی انزلی بازدید کردم.
سرکنسول روسیه در رشت در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دو کشور ایران و روسیه می توانند از توانمندی‌های یکدیگر به نفع مردمان دو کشور استفاده کنند.
مدیرکل گمرک انزلی و ناظر گمرکات گیلان هم با اشاره به ظرفیتهای بندری و گمرکی گیلان گفت: پارسال بیش از ۵۰درصد از صادرات ایران به روسیه از گمرکات گیلان انجام شد.
ابوالقاسم یوسفی نژاد تصریح کرد: به رغم همه تحریم‌ها حجم تجارت ایران با کشورهای حاشیه خزر در حال افزایش است.
وی به عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا اشاره و خاطرنشان کرد: کشور روسیه یکی از اعضای مهم این اتحادیه است و انتظارمان این است با توجه به اصلاح برخی از قوانین گمرکی در دو کشور بتوانیم حجم تجارت با این کشور را افزایش دهیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان هم بر ضرورت توسعه زیر ساخت های بندری اشاره کرد و گفت: مهمترین چیزی که در بندر انزلی باید به آن توجه شود استفاده از تجهیزات به روز و زیرساخت‌های مناسب با فعالیت‌های تجاری کشورهای حاشیه خزر است.
حمیدرضا آبایی افزود: امیدواریم که در شرایط تحریم بتوانیم از ظرفیتهای کشورهای حاشیه خزر به خصوص روسیه برای تبادلات تجاری بیشتر استفاده کنیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14258

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics