• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
6

۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد

  • کد خبر : 14084
  • 09 مرداد 1398 - 14:02
۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سهم تسهیلات رونق تولید گیلان را در سال ۹۷ بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پرداخت مابقی تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان را خاطرنشان کرد و گفت: علاوه بر این تسهیلات، معادل ۳۷۳ میلیارد تومان نیز برای پرداخت یارانه واحدهای صنعتی پیش بینی شده است که وجوه آن متعاقباً و به صورت تدریجی پرداخت می‌شود.

دلق‌پوش از اهتمام ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده واحدهای صنعتی گیلان در زمینه پولی و بانکی، نبود سرمایه‌های در گردش و خرید تجهیزات است که سعی داریم نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی جایگاه و رتبه استان گیلان در کشور از حیث حوزه صنعت را برشمرد و در تشریح این موضوع ابراز داشت: گیلان از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی در رتبه دهم کشور، از لحاظ تعداد سرمایه‌گذاری انجام شده در رتبه پانزدهم و از حیث میزان اشتغالزایی توسط حوزه صنعت در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بهبود سازوکار واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: سه و نیم درصد جمعیت شاغل کشور در بخش صنعت، در گیلان هستند که البته این آمار با افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای جدید صنعتی افزایش پیدا می‌کند.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه استان گیلان ۸ دهم درصد وسعت کشور و ۳ درصد جمعیت کشور را دارا است اظهار داشت: با این تفاسیر در حال حاضر ۲ هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال در گیلان وجود دارد که به سبب استقرار آن‌ها در این استان برای حدود ۸۲ هزار نفر به صورت مستقیم شغل فراهم شده است.تسنیم 

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14084

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics