• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
5
فرماندار رودسر:

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه، کند است

  • کد خبر : 13148
  • 22 تیر 1398 - 20:00
پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه، کند است
رشت - ایرنا - فرماندار رودسر گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال اجرای ناشی از حوادث غیرمترقبه این شهرستان به 15 درصد هم نمی رسد که زیبنده نیست.

به گزارش گیلان شهر : حسین اسماعیل پور در نشست ستاد مدیریت بحران رودسر اظهار داشت: رئیسان ادارات شهرستان نسبت به جذب اعتبارات تخصیص داده شده از سوی ستاد مدیریت بحران استان ضعیف عمل کرد اند

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای جذب اعتبارات اختصاص‌یافته ادامه داد: همه مدیران شهرستان باید تمام توان خود را به کار گیرند تا اعتبارات تخصیص یافته از سوی ستاد مدیریت بحران استان را جذب کنند و در این راستا هیچ‌گونه سستی در عملکرد قابل قبول نیست.
به گفته اسماعیل پور، یکی از موانع اصلی اجرا نشدن مصوبات ستاد مدیریت بحران در شهرستان عدم تنفیذ اختیار از سوی ادارات کل استانی به رئیسان شهرستانی است که لزوم تجدید نظر در این زمینه ضروری بنظر می‌رسد.
فرماندار شهرستان رودسر یادآور شد: تمام تلاش مدیران باید کسب رضایت مردم باشد و اگر نقدی هست، به طور قطع مدیران نتوانسته‌اند وظیفه شأن را بدرستی انجام دهند بنابراین موظف به پاسخگویی هستند.

جاری شدن سیلاب در مهرماه سال گذشته در رودسر، افزون بر ۳۰ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرد؛ این خسارت‌ها شامل تخریب و آسیب دیدگی پل، آسیب دیدگی جاده، رانش زمین، خسارت به تأسیسات برق، گاز، برق، خط انتقال آب روستایی شامل دیوار حائل مخزن آب، خسارت به راهداری، فاضلاب شهری، تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه، تخریب رویه جاده شنی به طول ۲۷ کیلومتر، جاده آسفالت به طول ۱۸۵ کیلومتر، تخریب دیواره حفاظتی یک هزار و ۸۵۰ متر، پل به طول ۸۶ دستگاه، تخریب لوله گذاری ۱۷ مورد و رانش محورهای روستایی حدود یک کیلومتر بوده است.
همچنین آبگرفتگی ۳۰۰ و احد مسکونی و یکصد واحد تجاری شهری و روستایی، تخریب دیواره حفاظتی به طول ۸۰۰ متر، آب روی بتنی به طول یکصد متر، تخریب معابر اعم از آسفالت و شنی به طول دو کیلومتر از دیگر خسارت‌های این سیل بوده است.

به دنبال وقوع این سیلاب، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از این مناطق سیل زده بازدید کرد. اینجا را ببینید

بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در رودسر نشست فرماندار این شهرستان با دهیاران بخش مرکزی برگزار شد که اسماعیل پور در این نشست، خواستار جبران عقب ماندگی و محرومیت بخش مرکزی با شناسایی مشکلات و رفع موانع آن شد.
وی ادامه داد: محرومیت بخش مرکزی در سایه سرسبزی آن آزاردهنده است و امکانات و توزیع اعتبارات در این بخش متوازن نبوده و این رویه باعث عقب ماندگی بخش مرکزی شده است.
به گفته اسمعیل پور، دهیاران با شناسایی قابلیت‌های روستاها در جهت ساخت و توسعه روستا بیش از پیش تلاش کنند.

شهرستان رودسر با ۱۴۷ هزار و ۳۹۹ نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، رحیم آباد، چابکسر و کلاچای در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13148

برچسب ها

خبر های مرتبط

09اردیبهشت
“محمد حسن عاقل منش ” رسما عضو شورای شهر رشت شد
با تعلیق عضویت علیرضا تاج شهرستانی؛

“محمد حسن عاقل منش ” رسما عضو شورای شهر رشت شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics