• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 9649
3
شیرابه سراوان دلیل عمده آلودگی رودخانه‌های رشت

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به دلایل آلودگی رودخانه‌ها گفت: سرازیری شیرابه سراوان، سموم کشاورزی، فاضلاب انسانی و غیره ازجمله مهم‌ترین دلایل آلودگی رودخانه‌های رشت محسوب می‌شود.

  • کد خبر : 12531
  • 11 تیر 1398 - 15:31
مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به دلایل آلودگی رودخانه‌ها گفت: سرازیری شیرابه سراوان، سموم کشاورزی، فاضلاب انسانی و غیره ازجمله مهم‌ترین دلایل آلودگی رودخانه‌های رشت محسوب می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، سید محسن حسینی شامگاه دوشنبه با حضور در نود و نهمین جلسه علنی شورای رشت با اشاره به اینکه در سال گذشته شورای رشت با اعتماد به آبفای گیلان اجازه اجرای تبصره سه را داد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی یکی از چالش‌هایی است که در شهر رشت مطرح است و در […]

به گزارش گیلان شهر ، سید محسن حسینی شامگاه دوشنبه با حضور در نود و نهمین جلسه علنی شورای رشت با اشاره به اینکه در سال گذشته شورای رشت با اعتماد به آبفای گیلان اجازه اجرای تبصره سه را داد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی یکی از چالش‌هایی است که در شهر رشت مطرح است و در تلاشیم تا آب آشامیدنی مناسب برای این مناطق رشت نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد و دویست میلیون تومان از محل تبصره سه درآمد کسب شد، افزود: این پول در قالب سه پروژه مهم تعریف‌شده که از آن جمله می‌توان به تکمیل تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت، اجرای شبکه جمع‌آوری خیابان معلولین رشت، اجرای خط انتقال جنوب شهر رشت اشاره کرد.

حسینی به اجرای تصفیه‌خانه مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: طبق مجوزهای لازم اقدامات مربوط به این  پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اعتبارات دولتی پیرامون تصفیه‌خانه جنوب شهر رشت بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این پروژه در نظر گرفته‌شده و انتظار داریم بخشی از آن به‌زودی محقق شود.

حسینی با بیان اینکه قصد داریم در گام اول ورودی رودخانه‌های گوهررود را از فاضلاب پاک‌سازی کنیم، تصریح کرد: این اقدام از ابتدای مجتمع مهندسین تا مسکن مهر انجام و پس از اجرای تصفیه از طریق کانالی به سمت زرجوب هدایت‌شده و در خصوص سهم آلودگی نیز تاکنون مطالعات علمی که قابل‌بیان باشد را مشاهده نکرده‌ام.

وی شیرابه سراوان، سموم کشاورزی و فاضلاب انسانی و غیره را ازجمله دلایل عمده آلودگی رودخانه‌های شهر رشت دانست و افزود: زرجوب نسبت به گوهررود شرایط پیچیده‌تری دارد و قصد داریم با خروج هر بخش فاضلاب از این رودخانه‌ها به آنان اجازه تنفسی دوباره داده شود.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12531

برچسب ها

خبر های مرتبط

13اردیبهشت
هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
10اردیبهشت
اردیبهشت گیلان، همچنان گرم و آفتابی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics