• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 9649
4
جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به مصوبه تشویقی هیات وزیران برای اتباع خارجی:

بورسیه تحصیلی پیشنهادی دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی

  • کد خبر : 12478
  • 10 تیر 1398 - 18:29
بورسیه تحصیلی پیشنهادی دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس مصوبه تشویقی هیات وزیران مبنی بر مجوز اقامات ۵ ساله به اتباع خارجی با شرط سرمایه‌گذاری را گامی موثر دانست و گفت: بورسیه تحصیلی هم پیشنهادی دیگر برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

به گزارش گیلان شهر :غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  در خصوص مصوبه هیات وزیرا مبنی بر مجوز اقامت پنج ساله در ایران به ازای سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورویی اتباع خارجی، گفت: در اکثر کشورهای دنیا امکانات رفاهی و تسهیلات تشویقی از بورس دانشگاه گرفته تا موافقت‌های منحصر به فرد به اتباع خارجی داده می‌شود تا نسبت به سرمایه‌گذاری در کشورشان اقدام کنند و ارز به آن کشور بیاورند چه بسا که شرط مجوز اقامت را هم به این بهانه به افراد می‌دهند.

حمایت مجلس از مجوزهای تشویقی برای سرمایه‌گذاری اتباع خارجی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر ما این نوع کارها را خیلی دیر شروع کردیم اما این تصمیم بسیار خوبی است اما تاخیر بیش از حد موجبات خسران را فراهم می‌کند، این طرح الگوبرداری شده وزارت اقتصاد مورد حمایت و نظر موافق نمایندگان هم هست.

وی افزود: اتباع خارجی برای سرمایه‌گذاری در میان ایران و کشورهای همسایه قطعا کشوری را انتخاب می‌کنند که امتیاز ویژه تر و امکانات خاص‌تری داشته باشد.

علاقمندی اتباع خارجی برای اخذ مجوز اقامت ایران با توجه شرایط و جاذبه‌های متفاوت

جعفرزاده ایمن‌آبادی معتقد است: بنابراین فارغ از مقیم شدن، برخی اذعان دارند که قوانین سخت گیرانه ما برای اتباع خارجی جذابیت ندارد اما برای برخی کشورها شرایط متفاوت و جاذبه های دیگر ایران  قطعا موثرتر از این مجوز می‌تواند باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بورس دانشگاه‌های معتبر با سطوح علمی بالا می‌تواند به عنوان یکی از مجوزهای تشویقی مورد توجه قرار بگیرد، پذیرش دانشجویان در این دانشگاه‌ها می‌تواند با ایجاد حساب یا پس اندازی همراه باشد، این شرط در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

تمام وزارتخانه‌ها باید شرایط سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در کشور را تعبیه کنند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دانشگاه‌های مانند صنعتی شریف و دانشگاه تهران یا شیراز در میان کشورهای منطقه بورس هستند و بورس شدن در این دانشگاه‌ها می‌تواند شرایط سرمایه گذاری اتباع خارجی را در کشور فراهم کنیم. البته وزارت علوم باید در هیات دولت این پیشنهاد را دنبال کند، سایر وزارتخانه‌ها هم باید شرایط سرمایه‌گذاری و ارزآوری اتباع خارجی را با ابتکار عمل تعبیه کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌‌‌ملت؛ هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع مالی (ارزی) خارجی، آئین‌نامه اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی را به تصویب رساند. مطابق این آئین‌نامه، حداقل مبلغ موردنیاز برای اعطای مجوز اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع دولت‌های خارجی که از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند، معادل ۲۵۰ هزار یورو است./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12478

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics