• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
6
افتتاح چند طرح اورژانس گیلان

غرق شدن بیش از ۴۰۰نفر در دریا

  • کد خبر : 12237
  • 06 تیر 1398 - 17:36
غرق شدن بیش از ۴۰۰نفر در دریا
رئیس سازمان اورژانس کشور در انزلی اعلام کرد: ۴۳۲نفر در ۳ماهه نخست امسال در کشور غرق شدند. ۷طرح مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان امروز بطور همزمان با حضور پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از طریق ویدئو کنفرانس در رشت افتتاح شد.

به گزارش گیلان شهر ؛رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی که در بندر انزلی برگزار شد گفت:۱۶درصد این افراد کسانی بودند که برای نجات افراد وارد آب دریا و یا رودخانه شدند.

گزارش تصویری سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی با حضور سرپرست استانداری گیلان

دکتر کولیوند با  اشاره آغار سفرهای تابستانه و استفاده گردشگران از دریا افزود: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در جاده ها و سواحل دریا اکیپ های اورژانس افزایش یافته است تا بتوانیم بیشترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ارائه دهیم.

وی گفت: در این راستا ۳هزار و ۳۰۰ و پایگاه امدادی جاده ای، ریلی و ساحلی مجهز به ۵هزار و ۵۰۰دستگاه آمبولانس، ۴۲فروند بالگرد، ۶۴دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۳۰دستگاه موتورسیکلت فعال است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به افزایش خدمات دهی اورژانس هوایی گفت: برای این کار با استفاده از ۴۲فروند بالگرد ۱۵۰کیلومتر  خدمات دهی داریم و در استان گیلان به زودی با تهیه بالگرد این کار انجام خواهد شد.

سرپرست استانداری گیلان نیز گفت: بیشترین کسانی که دچار غرق شدگی می شوند در خارج از محدوده های طرح سالم سازی دریا و خارج از ساعات مجاز شنا می کنند.

ارسلان زارع افزود: با افزایش طرح های سالم سازی دریا و با توسعه خدمات دهی به گردشگران می توان آمار این گونه حوادث را کاهش داد و در این راستا در نظر داریم تعداد طرح های سالم سازی گیلان را از ۳۵طرح به ۷۰طرح افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات ترومای جاده ای گیلان، با محوریت پیشگیری از حوادث ترافیکی، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است افزود: این مرکز در زمینه سوانح سوختگی، غرق شدگی، مسمومیت ها نیز فعال است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: طرح رجیستری غرق شدگی با تلاش مرکز تحقیقات تروما جاده ای گیلان و همکاری وزارت بهداشت و درمان و چند دانشگاه علوم پزشکی در کشور در حال انجام است.

به گزارش گیلان شهر ؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان امروز گفت: ۳ساختمان جدید پایگاه های اورژانس شهرک گلسار – محله استاد سرا و خیابان پرستار رشت، مرکز ارتباطات اورژانس، مرکز پایش مراقبت های درمانی mcmc، مرکز فرماندهی عملیات بحران eoc و چند دستگاه تلکاردیولوژی ۷طرحی است که امروز بطور همزمان در رشت به بهره برداری رسید.
پیمان اسدی افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۶میلیارد ریال هزینه شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12237

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics