• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4

ممنوعیت دریافت عوارض در امامزاده اسحاق شفت از سوی دستگاه قضا

  • کد خبر : 12130
  • 03 تیر 1398 - 15:52
ممنوعیت دریافت عوارض در امامزاده اسحاق شفت از سوی دستگاه قضا
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان هرگونه دریافت وجه در بقاع متبرکه ازجمله امامزاده اسحاق علیه‌السلام شفت را ممنوع کرد.

به گزارش گیلان شهر :معاونت پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به دریافت عوارض غیرقانونی در برخی از اماکن مذهبی ازجمله امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق علیه‌السلام شفت اظهار کرد: برخی از اماکن مذهبی همچون امام‌زاده اسحاق علیه‌السلام شفت طی مصوبه‌ای از مسافران و گردشگران پول دریافت می‌کنند که در گذشته نیز به آن‌ها اعلام‌شده خلاف و ممنوع است.

جان احمد آقایی با تخلف برشمردن دریافت اخذ عوارض از مردم و زائران در بقاع متبرکه افزود: طی جلسه اخیر در استانداری گیلان مجدداً مخالف قانونی از اخذ عوارض در بقاع متبرکه مطرح‌شده و به جدیت دنبال احقاق حقوق و مطالبات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن تفریحی با توجه به خدماتی که می‌دهند و مجوزی که دارند می‌توانند عوارض دریافت کنند، تصریح کرد: برخی از اماکن در شهرستانی همچون ماسال به بخش خصوصی واگذارشده که درزمینه بهداشت، عمران و آبادانی منطقه خدماتی را ارائه می‌کنند و هیچ منع قانونی نیز وجود ندارد اما گرفتن عوارض در زیارتگاه‌ها که مردم تنها باهدف زیارت سفر می‌کنند، ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

معاونت پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان گیلان همچنین به دریافت عوارض در بخش از سواحل گیلان نیز اشاره کرد و گفت: در بخشی از سواحل برخی از دهیاران با طناب‌کشی کردن منطقه تفرجگاهی ساخته‌اند و از مردم و گردشگران عوارض دریافت می‌کنند که برای مردم خدماتی را هم ارائه می‌کنند و از این منظر شکی ندارد اما دریافت صرفاً عوارض از گردشگران و مسافران ممنوع است.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12130

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics