• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
5
رئیس کل دادگستری گیلان:

ضرب و جرح در صدر جرایم گیلان/دشمن در صدد خالی کردن انقلاب از وجود نخبگان است

  • کد خبر : 12049
  • 02 تیر 1398 - 10:44
ضرب و جرح در صدر جرایم گیلان/دشمن در صدد خالی کردن انقلاب از وجود نخبگان است
سیاوش پور با تاکید بر اینکه دشمنان با ترور عالمان و دانشمندان می خواستند این انقلاب از وجود نخبگان و اندیشه های والا و به لحاظ نیروی انسانی متفکر و متعهد دچار مشکل شود، گفت: اما انقلاب روزبه روز مسیر خود را قدرتمندتر ادامه داد.

به گزارش گیلان شهر ، «احمد سیاوش پور» امروز ( یکشنبه، ۲ تیر)  در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه دکتر بهشتی معمار قضایی جمهوری اسلامی و بنیانگذار این قوه بعد از انقلاب بود گفت: پایه و اساس نظام قضایی بر مبنای شرع و دین مبین اسلام نهاده شد و امروز نیز این قوه بر مدار اندیشه شهید بهشتی حرکت می کند.


رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به شرایط سخت امروز کشور به‌واسطه جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان افزود: نظام جمهوری اسلامی روز بروز قدرتمندتر شده است و سربلندتر و سرافرازتر در مقابل دشمنان قد علم کرده و با پشتوانه مردمی در این نبرد نیز پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد بودند انقلاب را از وجود نخبگان خالی کنند اظهار کرد: دشمن با ترور عالمان و دانشمندان می‌خواست این انقلاب از وجود نخبگان و اندیشه‌های والا و به لحاظ نیروی انسانی متفکر و متعهد دچار مشکل کند اما انقلاب روزبه روز مسیر خود را قدرتمندتر ادامه داد.

سیاوش پور  با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن و  اقدام اخیر آمریکا اظهار داشت: آمریکا از قدرت ایران می‌هراسد و توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: مسیر جمهوری اسلامی مسیر حق است و امروز ایران یک ملت سربلند و عزتمند در جامعه جهانی است.

سیاوش پور به ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه اشاره و بیان کرد:  بسیار خرسندیم که فردی از خانواده قوه قضائیه بر این مسند قرار گرفته است.

وی با اشاره به قانون حفاظت از اراضی ملی استان گفت: به همت معاونت پیشگیری دادگستری استان توانستیم اراضی ملی استان را با وجود اینکه متاسفانه بخشی از اراضی خسارت دیده و یا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته  است، حفظ  و حراست کنیم.

سیاوش پور با اشاره به سهل‌انگاری و قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مردم افزود: خدمات‌رسانی از حقوق عامه مردم است و اگر قوه قضائیه دخالت نکند حقوق مردم تضییع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ قریب ۵۰۰ هرار پرونده در چرخه رسیدگی دستگاه قضایی قرار گرفت افزود: از این تعداد ۲۸۰ هزار پرونده جدید بوده و ۱۳۰ هزار پرونده هم در شورای حل اختلاف وارد شد که ۲۴ درصد آنها منتهی به صلح و سازش شد.

رییس کل دادگستری گیلان ادامه داد: ۳۷۰ قاضی در ۲۲۲ شعبه شورای حل اختلاف که ۱۷۰ شعبه شهری است کمک مهمی در مختومه کردن پرونده‌هاست.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا اوقات دادرسی را کاهش دهیم افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از ۴۰ روز تجاوز نمی‌کند اما در دادگاه حقوقی به لحاظ تشریفات آیین دادرسی این میانگین به ۹۰ روز می‌رسد.

سیاوش پور ادامه داد:  اوقات دادرسی در دادگاه تجدید نظر به‌روز بوده و در همان ماه مختومه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی مردم در اجرای احکام مشکلاتی ایجاد کرده که منحصر به گیلان نیست گفت: دستگاه قضایی طبق قانون باید حکم را ایجاد کند اما مشکلات مالی موجب به تاخیر افتادن برخی احکام به‌واسطه نبود مال است.

رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: بخش قابل توجهی از نارضایتی از قوه قضاییه به دلیل تاخیر احکام مالی است‌.

وی با بیان اینکه امنیت استان گیلان به نسبت امنیت مناسبی است افزود: این امنیت با وجود گردشگرپذیر بودن استان به ویژه در تعطیلات که جمعتی معادل خود را پذیراست، مناسب است.

سیاوش پور با ابراز نگرانی از افزایش سرقت در استان گفت: در سه ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته سرقت در استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مورد جرایم خشن نگرانی در استان وجود ندارد افزود: تعداد پرونده‌های قتل عمد استان از ابتدای سال افزایش داشته اما قتل‌ها در گیلان لحظه‌ایی و آنی است و ریشه در اختلافات خانوادگی، مباحث اخلاقی و یا اعتیاد دارد.

سیاوش پور ضرب و جرح را در صدر جرایم استان دانست و اعلام کرد: سرقت، توهین، تهدید، تصادفات، تخریب، نگهداری مواد مخدر، کلاهبرداری، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت به ترتیب رتبه‌های بعدی جرایم در استان است.

وی با اشاره به جوانگرایی موجود در دادگستری استان تصریح کرد: پنج نفر از دادستان‌های استان جوانانی هستند که بر مسند قضاوت در حوزه دادستانی نشسته‌اند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12049

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics