• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
6

مظلومیت قشر متوسط جامعه/ آیا برای دریافت شکر با نرخ دولتی هم باید پارتی بازی کرد؟؟

  • کد خبر : 11834
  • 29 خرداد 1398 - 0:19
مظلومیت قشر متوسط جامعه/ آیا برای دریافت شکر با نرخ دولتی هم باید پارتی بازی کرد؟؟
جناب آقای فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان شایسته است لیست فروشگاههایی که محل توزیع مواد غذایی تنظیم بازاری هستند از طریق سایت ها و منابع معتبر به اطلاع عموم رسانده شود. از سمن ها هم می توان در این زمینه یاری گرفت تا قشر کم درآمد و ضعیف جامعه بیش از این متضرر نشوند.

به گزارش گیلانشهر، آن دسته از مواد غذایی تنظیم بازار که جزو کالاهای اساسی به شمار می آیند کجا توزیع می شوند؟ آیا قشر متوسط جامعه که نیاز بیشتری به این موادغذایی دارند، نباید از توزیع آن در سطح فروشگاه ها و تعاونی ها باخبر باشند؟

مدتی است، فروشگاه‌ها گوشت منجمد ارزان، برنج تایلندی و شکر تنظیم بازاری را به این راحتی‌ها نمی‌فروشند و همین موضوع بسیاری از مشتریان را شاکی کرده است البته مردم برای دریافت گوشت منجمد، ساعت ها در صف های طولانی می ایستادند و در نهایت هم گوشتی به دست این افراد نمی رسید و به این امید که روز بعد زودتر از ساعت اعلام شده پشت درهای بسته فروشگاه ها منتظر گوشت باشند، راهی خانه خود می شوند.

امروز دیگر علاوه بر گوشت و برنج تایلندی، شکر نیز برای تنظیم بازار در سطح کشور توزیع می شود اما این بار جای سوال اینجاست که شکر تنظیم بازاری با نرخ دولتی در چه فروشگاه و تعاونی هایی توزیع می شود ؟ آیا مردم عادی نباید از این مواد غذایی با نرخ دولتی استفاده کنند؟
هرچند که با عرضه چند مرحله‌ای شکر دولتی در بازار، قیمت این محصول کمی پایین آمد، اما هنوز هم این قیمت با توجه به وضعیت درآمدی مردم ‌گران است. این در حالیست که شکر دولتی نیز بسیار کمیاب بوده و به دست هر کسی نمی‌رسد و بسیاری از عوامل توزیع‌کننده، آن را برای نزدیکان و آشنایان خود قرار می‌دهند.
تشکیل صف های طولانی در جامعه هم آنقدر جا افتاده که دیگر به امری عادی تبدیل شده بطوریکه اقشار متوسط جامعه حاضرند ساعت ها پشت درهای بسته فروشگاه ها منتظر دریافت موادغذایی با نرخ دولتی شوند‌ و ستاد تنظیم بازار برای تعادل بخشی و کمک به اقشار کم درآمد اقلامی را با قیمت یارانه ایی عرضه می کند اما معلوم‌نیست چرا این موادغذایی به دست افرادی که بیشتر از بقیه نیازمند دریافت هستند، نمی رسد و اینجاست که آشکار می شود حق قشر متوسط جامعه ضایع شده است و متاسفانه نه جایی برای اعتراض وجود دارد و نه این اعتراض ها به جایی می رسند.

بهتر است رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پاسخ دهد که آن دسته از مواد غذایی تنظیم بازار که جزو کالاهای اساسی به شمار می آیند در کجا توزیع می شوند؟

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11834

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics