• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
3

رئیس دادگستری گیلان: رسانه ها در جامعه اعتمادافزایی کنند

  • کد خبر : 11024
  • 07 خرداد 1398 - 14:30
رئیس دادگستری گیلان: رسانه ها در جامعه اعتمادافزایی کنند
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به رسالت خطیر رسانه ها و مطبوعات در حوزه اطلاع رسانی تأکید کرد که رسانه ها باید علاوه بر انتقال معضلات و کمبودهای مردم به مسئولان و مدیران، دستاوردها و عملکرد مثبت دستگاه ها را در جهت اعتمادافزایی و امیدواری هرچه بیشتر جامعه منعکس کنند.

به گزارش گیلان شهر به نقل از  روابط عمومی دادگستری گیلان حاکیست؛، احمد سیاوش پور در نشست ماهانه شورای قضائی استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که قانون مداری را یکی از ویژگی‌های قوه قضائیه انقلابی مطرح کردند، گفت: مسئولان قضائی در مسیر اجرای عدالت، بر مدار قانون و در راه خدمت و رضایت مردم تلاش می‌کنند.

وی به تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحول در دستگاه قضائی نیز اشاره و تصریح کرد: براساس فرمایشات رئیس قوه قضائیه در راستای رفع اطاله دادرسی، امور قضائی مردم باید به بهترین نحو و در مناسب‌ترین زمان و با صدور احکام قضائی متقن همراه باشد.

سیاوش پور با بیان اینکه در عصر حاضر، رسانه‌ها و مطبوعات رسالت خطیری در اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات مردم بر عهده دارند، توجه به حقوق عامه را از مأموریت‌های مهم دستگاه قضائی ذکر و بیان کرد: متأسفانه در جامعه، برخی منافع شخصی را بر منافع ملی مقدم داشته و به حقوق عامه و بیت المال تجاوز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات و جرایم به دلیل نبود آگاهی مردم از قوانین و حقوق اجتماعی صورت می‌گیرد از صدا و سیما خواست تا با دعوت از کارشناسان مجرب قضائی در افزایش دانش حقوقی و بیان قوانین مورد نیاز مردم همت گمارد.

سیاوش پور در ادامه بیان کرد: افرادی که در روستاها و در مجاورت اراضی ملی و منابع طبیعی زندگی می‌کنند باید از نقش جنگل‌ها، مراتع و سواحل در چرخه زیست محیطی و خطرات و خسارات تخریب و تعرض به منابع طبیعی آگاه شوند.

رئیس کل دادگستری گیلان با یادآوری اینکه دولت در تخریب‌های ناشی از سیل‌های هر ساله در استان‌های شمالی، مبالغ هنگفتی برای تعمیر پل‌ها، جاده و تأسیسات و زمین‌های کشاورزی هزینه می‌کند، اظهار داشت: علت عمده این خسارات، تخریب جنگل‌های انبوه و ساخت و سازهای غیر قانونی است که در صورت آگاهی مردم با اقلیم و شرایط جغرافیای محل زندگی، از حجم تعرضات به منابع ملی کاسته خواهد شد.

۷۲۹۶ / ‏‬ ۲۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics