لطفا خود را برای مخاطبان ما معرفی نمایید .

نرجس مسرورچهر هستم موسس باشگاه آرامش درون منظریه ویژه ی بانوان ، دبیر انجمن کونگ فوتوآ بانوان استان گیلان و مسوول کمیته مسابقات کونگ فوتوآ شهرستان رشت هستم .از دوران نوجوانی به ورزش پرداخته ام و این راه را تا کنون دنبال کرده ام .

باشگاه ورزشی آرامش درون از چه زمانی شروع به کار کرد ؟

از تیرماه سال ۹۷ به دنبال اخذ مجوز باشگاه بودم و پروسه ی آماده کردن مکان باشگاه و اخذ مجوز طی شد و در حدود آبان ماه سال گذشته با دریافت مجوز به طور رسمی شروع به فعالیت کردیم و در حال حاضر باشگاه آرامش درون دارای مجوز رسمی از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان می باشد .

پروسه ی اخذ مجوز باشگاه ورزشی روند طولانی بود اما اگرشما انگیزه برای کار و علاقه  برای هدف خود داشته باشید ، تمامی این مراحل برایتان سهل الوصول خواهد بود و به هدف خود خواهید رسید .

چه عاملی سبب شد که درصدد تاسیس باشگاه برآیید ؟

با ورزش یوگا آشنا شدم و در کنار رشته ی کونگ فوتوآ به ورزش یوگا پرداختم . یوگا ورزشی است که موجب آرامش زیادی برای فرد می شود و با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر در جامعه ی ما وجود دارد و تنش ها و استرس هایی که بر تک تک افراد جامعه به نوعی وارد می شود این ورزش  می تواند موجب تمدد اعصاب و آرامش زاید الوصفی شود و این آرامش برای بنده نیز حاصل شد و در صدد برآمدم که یک باشگاه یوگا تاسیس کنم .

باشگاه آرامش درون در ابتدای امر رشته یوگا را در اولویت رشته های خود قرار داد چون بنده فکر می کنم که جامعه به این رشته نیاز دارد علی الخصوص بانوان که بخش مهمی از جامعه محسوب می شوند و در راس خانواده قرار دارند و تا زمانی که بانویی آرامش نداشته باشد اعضای خانواده نیز آرامش و آسایش نخواهند داشت لذا برای تاسیس باشگاه خود این بحث را مورد توجه قرار دادم.

زمانی که با رشته ی یوگا آشنا شدم احساس کردم که حال بهتری دارم و از آنجایی که هر انسانی در دوران زندگی خود با فراز و نشیب های زیادی مواجه است و من در دوره ای از زندگی که در شرایط بحرانی از نظر روحی قرار داشتم با این ورزش  آشنا شدم و همچنین در کنار یوگا ، روح ورزش کونگ فو که جنگجو بودن است نیز به بنده کمک کرد که بر مشکلاتم غلبه کنم و روحیه ی خود را بازیابم لذا توصیه می کنم که افرادی که با تنش ها و چالش های ذهنی مواجه هستند حتما برای رفع معضلات به این ورزش بپردازند .

پایه و اساس تاسیس باشگاه را بر رشته ی یوگا و پیلاتس قرار دادم و همانطور که عرض کردم خود ، دبیر انجمن کونگ فوتوآ بانوان استان گیلان هستم و عرق خاصی به رشته ی کونگ فوتوآ دارم و از سالها پیش رشته ی کونگ فو را در کنار سایر رشته ها انجام می دادم و این رشته بی ارتباط با ورزش ذهنی یوگا نیست و رشته ی یوگا نیز رشته ای است که همه ی افراد می توانند به این رشته بپردازند . رشته ی کونگ فو به انسان اعتماد به نفس و اراده و قدرت زیادی می بخشد و به نوعی مدیون این رشته هستم.

در باشگاه آرامش درون چه رشته های ورزشی آموزش داده می شود ؟

آشتانگا یوگا که جز یوگای پایه محسوب می شود درباشگاه آرامش درون آموزش داده می شود ورشته های  پیلاتس ،  تی آر ایکس (TRX )، فیتنس ، ایروبیک و کونگ فو توآ نیز در این باشگاه دایر است .

ان شاالله در صدد هستم که مجوز انجام ماساژ را اخذ کنم تا این مجموعه ، مجموعه ای شود که بانوان در آن از لحاظ روحی و جسمی احساس آرامش کنند . تمام تلاشم این بوده که از بهترین مربیان بهره گیری کنم چون مسوولیت اعتمادی که مراجعه کنندگان دارند بر عهده ی من است و همه ی سعی بنده بر این است که این مجموعه را تخصصی تر کرده و ارتقا بخشم .

index1

در خصوص رشته ی TRX اندکی توضیح دهید

TRX مخففtotal body resistance exercise است و به معنای تمرینات مقاومتی برای کل بدن تعریف شده که در اصل توسط یکی از سربازهای نیروی دریایی آمریکا به نام رندی هتریک با دو طناب ابداع شد .تمرینات تی آر ایکس با ابزارات متعدد و خاص انجام می‌شود و به تمریناتی که با طناب و به صورت معلق صورت می‌گیرد، سیستم تمرینات تعلیقی می‌گویند.

رشته ی تی آر ایکس یک رشته ی نوپا است و یک ورزش قدرتی و استقامتی محسوب می شود . تی آر ایکس یک ورزش رو به رشد است که در سال‌های اخیر با استقبال بسیاری مواجه شده. است این ورزش که از محبوبیت چشم گیری هم برخوردار است، برای چربی سوزی، رسیدن به اندام مناسب استفاده می‌شود. اگر بخواهیم تعریفی از ورزش TRX ارائه کنیم، باید بگوییم که این ورزش شامل تمرینات کششی و استقامتی است که اجرا می‌شوند. تمرکز اصلی این ورزش در بالا بردن تعادل، استقامت بدن، انعطاف پذیری، چربی سوزی، و ثبات بدن است. ورزش تی آر ایکس باعث می‌شود تا بدن انرژی بیشتری نیست به سایر ورزش‌های دیگر مصرف کند. این مورد باعث می‌شود تا شخص از نظر تعادل و عضلانی در شرایط مطلوب قرار بگیرید. این امر در نهایت باعث به وجود آمدن شرایط فیزیکی ایده آلی خواهد شد که مد نظر ورزشکار است.

در خصوص اهمیت پرداختن به ورزش از سوی افراد و خصوصا بانوان بگویید .

بانوان علاقه ی زیادی به ورزش دارند ، همه روزه با خانم های مختلفی سر و کار دارم که عموما از روحیه ی چندان بالایی برخوردار نیستند حتی دختران جوان متاسفانه با مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب و … و مشکلات جسمی مواجه هستند ، جای تاسف است که افراد زمانی به ورزش روی می آورند که پزشک به آنان توصیه کرده باشد و به حدی می رسند که پزشک به آنها پیشنهاد می کند که در محیط شاد قرار بگیرند و روحیه خود را باز یابند و دوستان جدیدی  را در محیط های اجتماعی پیدا کنند  تا از فضای رخوت و افسردگی دور شوند و یا اینکه در اثر مشکلات جسمی  و توصیه پزشک به سمت ورزش یوگا و پیلاتس برای درمان روی می آورند.

به نظرمن خانم ها باید ورزش را در سرلوحه ی فعالیت های روزانه خود قرار دهند تا بتوانند به توان جسمی و روحی  لازم در مواجه با شرایط سخت برسند.

ورزش می تواند فضای فکری را تغییر دهد ، متاسفانه در حال حاضر جامعه به گونه ای شده که جوانان دوست دارند که از دیگران الگوبرداری و تقلید کنند اما اگر خود را دوست داشته باشند و به خود باور داشته باشند موفق خواهند شد . بسیاری از افراد علاقه ای به خود ندارند و به همین دلیل از زندگی نیز لذت نمی برند ، بسیاری از چشم و همچشمی هایی که در جامعه وجود دارد به همین دلیل است ، چون اشخاص قدر داشته های خود را ندارند .هر شخص باید به دنبال آن ویژگی خاصی برود که خداوند در وجودش به ودیعه گذاشته است و آن چیزی که استعدادش را دارد دنبال کند.

سعی نکنیم که هدفهای دیگران را تقلید کنیم هر فرد باید علاقمندی های خود را بفهمد و در آن جهت حرکت کند . من هرگز سعی نکردم که جای کسی باشم ، همیشه تلاش کرده ام که خودم باشم.

جمله ای به ذهنم رسید و این جمله را به عنوان شعار بر سر در باشگاه نیز نوشته ام :” آرامش دنیا از آرامش درون آغاز می شود ” تا زمانی که کسی درونش آرام نباشد دنیای آرامی نیز نخواهد داشت . وقتی بتوانید نفس خود را تحت کنترل داشته باشید ، هنگام خشم بر خود غلبه کنید و زمان ناآرامی ها مانند یک ناخدای متبحر کشتی وجود خود را به درستی هدایت کنید مطمئنا خواهید توانست به آرامش مطلوب دست یابید .

چه هدفی برای آینده و توسعه کار خود دارید ؟

در ابتدای امر برای تاسیس باشگاه با مخالفت هایی روبرو بودم اما بر خدای متعال توکل کردم و برای رسیدن به هدفم راه را ادامه دادم ،همینطور که برای ادامه ی راه سماجت می کردم ، به تدریج بر مشکلات فایق آمدم و راهها برای من گشوده شد و کم کم افراد بیشتری با بنده همراه شدند و شروع کار باشگاه با اوج شرایط بد اقتصادی تلاقی یافت اما ما از این سختی ها نهراسیدیم و امروز که در خدمت شما هستم باز هم اهداف دیگری را برای ارتقای روزافزون این مجموعه در ذهن دارم که امیدوارم با یاری خدا بتوانیم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

چه انتظار و درخواستی از مسوولین دارید ؟

انتظار من از نهادهای مختلف این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی در هر بخشی که فعالیت می کنند را به نوعی حمایت کنند ،منظور از حمایت ، حمایت مالی نیست بلکه از نظر تسهیل روند فعالیت کارآفرینان تاثیر گذار باشند و در سر راه سرمایه گذاران سنگ اندازی نشود . شاید کمترین تقاضا این است که شهرداری منطقه دو رشت  برای نصب یک تابلوی جهت نمای  نام باشگاه با ما همکاری و تعامل داشته باشد تا بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارایه دهیم و البته ما نیز به زیبا بودن شهر و محل از نظر محیطی علاقمند هستیم و پیرو قانون .

و اما کلام آخر شما …

من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر اللَّه عزّ و جلّ.

امام رضا (ع) می‌فرمایند : هر که سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید، سپاس خدای بزرگ را نگفته است.

اول از همه از خدای مهربان سپاسگزارم که در هیچ لحظه ای من را تنها نگذاشت و گام به گام و لحظه به لحظه با من همراهی کرد و من وجودش را در قلبم و کنارم کاملا احساس میکردم

و در اینجا بر خودم لازم میدانم که از همه ی کسانی که  در این راه ، من را حمایت و کمک کردند تشکر و قدردانی کنم ، از سرکار خانم بخشی مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان گیلان ، از آقای مهندس مهروانی رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان گیلان که به ما لطف ویژه ای داشتند ، از اساتید این رشته استاد محمود نمازی پور رئیس انجمن کونگ فو توآ استان ,  استاد روژن میرزایی دبیر محترم هیات کونگ فو که اسوه اخلاق کونگ فو برای همه ی ما هستند از جناب آقای بابک بهاری و دکتر عبد سنبلی و دیگر اساتید تشکر می کنم که درس های معنوی زیادی از این اساتید گرفتم ، سرکار خانم سرعتی نایب رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان و از آقای پورگل رییس امور باشگاهها که کمک ها و راهنمایی های زیادی به بنده داشتند ، از سرکار خانم مساوات مسؤول کمیته یوگای استان گیلان  که استاد بنده هستند و من افتخار شاگردی ایشان را داشتم و یوگا را از طریق این استاد بزرگوار شناختم و همه ی کسانی که نام آنها ذکر نشد اما  به بنده لطف داشتند  بالاخص از خواهر عزیزم مهندس زهرا مسرورچهر که مدیر داخلی باشگاه هستند که با درایت خود،  به مجموعه نظم و هماهنگی بخشیده اند و موجب پیشرفت کار هستند و بدون وجود و کمکها و حمایتهای ایشان به تنهایی موفق نمیشدم.

 از تک تک مربیان و پرسنل خوبم که از ابتدای امر با همراهی و تلاش خود باعث دلگرمی ما بودند قدردانی می کنم.

از هنرجویان عزیز باشگاه که مشاهده  ی پیشرفت روز بروز و سلامتی و شادابی این عزیزان بر انگیزه های ما می افزاید  و به ما انرژی می دهد تشکر می کنم .

همچنین جا دارد که در اینجا از راهنمایی ها و حمایت های جناب آقای مرتضی عاطفی شهردار اسبق منطقه دو شهرداری رشت تشکر و قدردانی کنم که راهنمایی های ایشان در انتخاب راهی که در پیش گرفته ایم بسیار تاثیر گذار بود.

و در آخر از خانواده خودم خصوصا پدر و مادر عزیزم که فرصتی را در اختیار من و خواهرانم گذاشتند که بتوانیم فعالیت کنیم و با سرمایه گذاری خود توانستیم این مکان را که در حقیقت خانه ی پدری ماست به صورت یک مکان ورزشی تبدیل کنیم قدردانی و تشکر می کنم و امیدوارم از ما راضی و دعای خیرشان را همواره بدرقه ی راهمان کنند .

index00

index4

index03

index02

index01

index06