• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
4

۷۰ درصد تسهیلات تولید به ساخت‌وسازها سوق داده می‌شوند

  • کد خبر : 9834
  • 07 اردیبهشت 1398 - 18:31
۷۰ درصد تسهیلات تولید به ساخت‌وسازها سوق داده می‌شوند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحرافات گسترده در تسهیلات بانکی گفت: ۷۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به سمت ساخت‌وسازها سوق داده می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران اقتصادی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در سالن اجتماعات بانک کشاورزی گیلان با اشاره به انحراف مالی در پرداخت تسهیلات بانک‌ها اظهار کرد: از ۱۵ هزار میلیارد تومانی که به تولید اختصاص پیدا می‌کند ۷۰ درصد در ساخت ساز سوق داده می‌شوند که در اقتصاد مقاومتی هیچ نقشی ندارند.

وی با اشاره به برخی از تسهیلات پرداخت‌شده سفارشی بانک‌ها افزود: اسناد نشان می‌دهند برخی از بانک‌ها تسهیلات میلیاردی بدون ضامن به برخی از افراد داده‌اند درحالی‌که برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان هستند که علیرغم دریافت یک میلیارد تومان تسهیلات و فعالیت در تولید، درگیر مسائل قضایی در پس معوقات مالی خود هستند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها برای وصول مطالبات خود از مشتریان بیش از ۲۰ راه دارند تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه بانک‌ها تعداد راه‌های فراوانی برای وصول مطالبات مالی و پولی دارند اما تنها دو تا سه کار را انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها شکایت از تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانه‌ها است‌.
افتخاری پس از تأکید بر روشن کردن چراغ کارخانه‌ها توسط بانک‌ها و لزوم پاسخگویی آن‌ها گفت: نامه‌ای که به مدیران بانک‌ها به‌صورت موردی داده می‌شود نه به نماینده مجلس بلکه به احترام مردم به نامه‌ها پاسخ بدهید.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها پا بر روی گلوی تولیدکنندگان می‌گذارند افزود: در حوزه انتخابیه فومن و شفت یک کارخانه با ۲۰ تا ۳۰ میلیارد معوقه بانکی در حال کار است اما کارخانه و شرکتی که تنها دو میلیارد تومان معوقه دارد در حال تعطیل شدن است.
انتهای پیام/۸۴۰۰۸
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9834

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics