• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
5
مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

گیلان بالغ بر ۶۰ هزار هکتار باغات صنوبر دارد

  • کد خبر : 9840
  • 07 اردیبهشت 1398 - 18:44
گیلان بالغ بر ۶۰ هزار هکتار باغات صنوبر دارد
مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان بالغ بر 60 هزار هکتار باغات صنوبر داریم، خاطرنشان کرد: حدود 45 هزار هکتار از این اراضی مربوط به افراد و اشخاص و مابقی اراضی دولتی است.
به گزارش گیلان شهر محسن یوسف پور  با بیان اینکه وظیفه حفاظت و صیانت از انفال الهی را بر عهده داریم، تصریح کرد: بیش از ۵۰ سال بود که از جنگل های طبیعی شمال کشور بهره برداری صنعتی صورت می گرفت و تنه درختانی همچون راش، بلوط و ممرز زیر اره صنایع بود.
وی افزود: از سال ۹۵ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اعتبارات ویژه ای که در این راستا تخصیص یافت، طرح توقف بهره برداری صنعتی از جنگل های طبیعی شمال کشور را آغاز کردیم و به زراعت چوب روی آوردیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه جزو استان های پیشرو در امر توقف بهره برداری صنعتی از جنگل هستیم گفت: برای جلوگیری از ایجاد تنش در صنایع چوب کشت درختان صنوبر را مد نظر قرار دادیم تا علاوه بر تامین شدن خوراک صنایع، قاچاق چوب به حداقل برسد.
این مقام مسئول رونق تولید در بخش زراعت چوب را یکی از رویکردهای این اداره کل دانست و یادآور شد: صنوبرکاران گیلانی مقام اول کشور در زراعت چوب را دارند و شهرستان صومعه سرا مرکز صنوبرکاری گیلان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان بالغ بر ۶۰ هزار هکتار باغات صنوبر داریم، خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ هزار هکتار از این اراضی مربوط به افراد و اشخاص و مابقی اراضی دولتی است.
یوسف پور از ارائه تسهیلات کم بهره بانکی به صنوبرکاران خبر داد و عنوان کرد: همچنین به دنبال ارائه تسهیلات بلاعوض هستیم تا ۶۰ هزار هکتار باغات صنوبر را به یکصد هزار هکتار برسانیم.


انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9840

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics