• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
3
در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

دغدغه اهالی هنر و رسانه شهرستان لاهیجان بررسی شد

  • کد خبر : 9727
  • 04 اردیبهشت 1398 - 21:58
دغدغه اهالی هنر و رسانه شهرستان لاهیجان بررسی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونان او بر اساس بخشنامه استاندار گیلان، به لاهیجان رفته و در نشست های جداگانه ای با هنرمندان و اصحاب رسانه، مشکلات آنان را بررسی کرده و شنوای دغدغه های آنان بودند.

به گزارش گیلان شهر  فیروز فاضلی در دو نشست جداگانه با اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر لاهیجان، مشکلات فرهنگی و هنری این شهرستان را بررسی و از نزدیک پای درد و دل آنان نشست.

وی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر مهمترین دغدغه هنرمندان و مردم لاهیجان را ساخت مجتمع فرهنگی و هنری نیمه کاره این شهرستان ذکر کرد و گفت: برای تسریع در ساخت این مجتمع در سال ۹۳تغییر مجری داده شد تا آنگونه که هنرمندان می خواهند این مجتمع ساخته شود و پیشرفت فیزیکی فاز اول آن تاکنون ۸۲درصداست.
وی خاطرنشان کرد: برای مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان یک میلیارد تومان اعتبار تعیین شده اما یکصد میلیون تومان آن اختصاص داده شده است.
وی یادآورشد: سالن محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان نیز از جمله طرح هایی است که در سال ۱۳۹۳ در دولت تدبیر و امید و با اعتبار ۷۰میلیون تومان به بهره برداری رسیده و امروز مورد استفاده هنرمندان و برگزار کنندگان نمایشگاه های فرهنگی و هنری قرار می گیرد.
فاضلی افزود:گفت و گو را باید به صحنه کشاند و از بحث نباید هراسان بود؛ با حذف مخالفان نمی توان فرهنگ سازی کرد و مسئولان و مدیران باید در مقام پاسخگویی باشند و به همین دلیل امروز مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به شهرستان لاهیجان سفر کرده اند تا از نزدیک مشکلات را بررسی و رسیدگی کنند. 
وی با اشاره به اینکه رسانه ها هوش جامعه و هنرمندان هوش حساس جامعه هستند اظهارداشت: تاکنون هیچ کنسرتی در استان گیلان لغو نشده زیرا کنسرت ها طبق مجوز و اصول و مطابق با سیاست های دولت تدبیر و امید صادر و از آنها حمایت می شود.
فاضلی شهر لاهیجان را شهری فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: دو انجمن آثار و مفاخر در استان گیلان راه اندازی شده که دومین آن در لاهیجان است و از پنج عضو انجمن نمایش استان ، دو عضو آن از لاهیجان هستند.
وی با اشاره به پایگاه های خبری با مجوز و بدون مجوز تاکید کرد: ۱۰پایگاه خبری در شهرستان لاهیجان مجوز فعالیت دارند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایگاه ها و نشریاتی نظارت می کند که مجوز داشته باشند و به کانال هایی که فاقد مجوز باشند پاسخی داده نمی شود .
وی از رسانه ها به عنوان زبان گویا ، چشمان بینا و گوش های شنوای جامعه یاد کرد و ادامه داد: به تمام متقاضیان نشریات و کانال ها مجوز داده می شود ولی آنهایی که تولید محتوای قوی دارند و مرجع می شوند، می توانند بمانند و نشریاتی که محتوا نداشته نمی توانند ادامه دهند.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز گفت: رسانه ها نسبت به فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی عمومی گام بردارند.
سیداسماعیل میرغضنفری با اشاره به اینکه از نوشتن منصفانه و انتقاد استقبال می کنیم یادآورشد: مجتمع فرهنگی دغدغه همه مردم و مسئولان شهرستان است و این مجتمع از اعتبار مصوبه سفر دولت برخوردار است و اگر اعتبار ابلاغی نداشته باشد بر اساس ماده ۲۷ ادامه ساخت آن به بخش خصوصی واگذار می شود تا توقفی در کار آن ایجاد نشود.
لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.
۶۰۲۹ / ۲۰۰۷
انتهای پیام /* 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics