• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 9649
4
معاون وزیر بهداشت:

بیماری های التهابی روده طی ۲۰ سال گذشته پنج برابر شد

  • کد خبر : 9523
  • 30 فروردین 1398 - 15:04
بیماری های التهابی روده طی ۲۰ سال گذشته پنج برابر شد
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری های التهابی روده در 20 سال گذشته در مردان و زنان ایران پنج برابر شده است.

به گزارش گیلان شهر ، رضا ملک زاده روز پنجشنبه در مراسم گشایش کنگره بیماری های التهابی روده در رشت اظهار داشت : این بیماری در کشورهای پیشرفته بوده و در سال های اخیر در کشورهای جهان سوم بروز کرده و رشد آن در کشورهای غربی زیاد بوده به ویژه در خاورمیانه و آسیا رشد بیشتری دارد.

وی با اشاره به نامشخص بودن بیماری های التهابی روده و بحث های زیاد پیرامون تاثیر عوامل ژنتیک و محیطی بر بروز آن اظهار داشت: افراد دچار بیماری های التهابی روده می توانند به زندگی طبیعی برگردند و عمری طبیعی داشته باشند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: ما به عنوان متخصصان گوارش و کبد بایستی از بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده مراقبت کنیم، برخی از افراد مبتلا به این بیماری ناامیدند که بایستی تحت حمایت ما قرار گیرد.
وی با بیان این که بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده یک عمر این بیماری را به همراه خواهند داشت، تصریح کرد: بایستی به سووالات این بیماران به خوبی جواب دهیم و در درمان این بیماری ها نسبت به اطلاعات مربوطه به روز باشیم.
رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با مهم خواندن تشخیص سریع بیماری التهابی روده اظهار داشت: قبل از ناتوان شدن بیمار بایستی این بیماری تشخیص داده شود.
کنگره کشوری بیماری های التهابی روده از امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از پزشکان متخصص از سراسر کشور در استان گیلان گشایش یافت، در این کنگره اپیدمیولوژی بیماری های التهابی روده و علائم بیماری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
در این کنگره هفت پنل با موضوعاتی از جمله موارد مشکل دار در بیماران کولیت اولسراتیو، موارد مشکل در بیماران کرون، حاملگی و بیماری التهابی روده، بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده، پیشگیری از سرطان، غربالگری و واکسیناسیون در بیماری های التهابی روده و عفونت ها و بیماری های التهابی روده ارایه می شود. 
کنگره دو روزه کشوری بیماری‌های التهابی روده ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه با حضور استادان و صاحبنظران برجسته این رشته در رشت برگزار با طرح جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی برگزار می شود.
۷۲۸۶ / ۶۰۳۰

انتهای پیام /* 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics