• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 9649
4

اقامت گردشگران خارجی در گیلان افزایش یافته است

  • کد خبر : 8962
  • 11 فروردین 1398 - 12:48
اقامت گردشگران خارجی در گیلان افزایش یافته است

به گزارش گیلان شهر شهرود امیر انتخابی گفت  باید ارزآوری مهمترین هدف در حوزه گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد. وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می […]

به گزارش گیلان شهر شهرود امیر انتخابی گفت  باید ارزآوری مهمترین هدف در حوزه گردشگری و پروژه های سرمایه گذاری این اداره کل دارای پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شده حال آنکه در طرح های این حوزه باید به مسایل پژوهشی توجه تا چالش های این حوزه برطرف شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تعداد مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) را از ۲۷ اسفندماه تا نهم فروردین ماه امسال ، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۷۲۱ نفرشب اقامت اعلام کرد.
امیرانتخابی افزود : همچنین درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل در مدت یادشده ۸۴٫۱۳ درصد است ضمن آنکه در مدت ذکر شده دو هزار و ۲۲۵ بازدید از خدمات دهی تاسیسات گردشگری انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱٫۱۹ درصد رشد داشته است.
شش هزار و ۳۲ نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و ۷۰ اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است.
۹۹هتل ، ۹۵ مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، ۲۷۵ مجتمع پذیرایی بین راهی ، ۳۲ هتل آپارتمان، یک هزار و ۴۸۰ خانه مسافر ، ۵۸ سفره خانه سنتی و ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.
۱۸۸۱ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=8962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics