• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
2

ثبت بین المللی گونه‌ای از ماهی به نام خیرگیلانی

  • کد خبر : 7858
  • 07 اسفند 1397 - 12:53
ثبت بین المللی گونه‌ای از ماهی به نام خیرگیلانی

ماهی ناشناخته جویبار ماهی به نام مرحوم میرجعفر ابریشم چیان و فرزندمرحومش علی ابریشم چیان از خیران گیلان ثبت بین المللی شد. به گزارش گیلان شهر/ رئیس دانشگاه گیلان امروز گفت: جویبار ماهی به همت سید حامد موسوی ثابت عضو هیئت علمی گروه شیلات این دانشگاه و همکارانش و برای گرامیداشت مرحوم میر جعفر ابریشم چیان […]

ماهی ناشناخته جویبار ماهی به نام مرحوم میرجعفر ابریشم چیان و فرزندمرحومش علی ابریشم چیان از خیران گیلان ثبت بین المللی شد.

به گزارش گیلان شهر/ رئیس دانشگاه گیلان امروز گفت: جویبار ماهی به همت سید حامد موسوی ثابت عضو هیئت علمی گروه شیلات این دانشگاه و همکارانش و برای گرامیداشت مرحوم میر جعفر ابریشم چیان و فرزندمرحومش علی ابریشم چیان از خیران دانشگاه و مدرسه ساز گیلان در مرجع جانورشناسی دنیا (zobank) ثبت بین المللی شد.
احمد رضی افزود: محققان گروه شیلات دانشگاه گیلان در مدت ۲ سال با همکاری محققان آلمانی و با ثبت بیش از ۲۰ ژن از ماهیان وجود ماهی ناشناخته جویبار را اثبات کردند.
وی خاطر نشان کرد: نامگذاری گونه‌های جانوری و گیاهی به نام بزرگان، دانشمندان و مشاهیر امری معمول برای احترام به خدمات و افتخارآفرینی آنهاست.
عضو هیات علمی گروه شیلات دانشگاه گیلان نیز گفت: جمعیتی از جویبار ماهی در حوزه آبریز جنوبی دریای خزر در رودخانه‌های تجن، هراز، بابل رود و تالار مشاهده شده است.
سید حامد موسوی ثابت افزود: این نوع ماهی از نظر ژنیتیکی از نمونه ماهیان همسان خود تفاوت دارد و از نظر رنگ و نقوش روی بدنش نیز منحصربفرد است.

ثبت بین المللی گونه‌ای از ماهی به نام خیرگیلانی

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics