• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
3
استاندار گیلان مطرح کرد:

عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان

  • کد خبر : 7713
  • 03 اسفند 1397 - 22:51
عملکرد ضعیف دستگاه ها در حوزه حفاظت از جنگل در گیلان
استاندار گیلان با اشاره به اینکه جنگل، دارایی مردم این استان در کشور است، گفت: متاسفانه عملکرد ما در حوزه حفاظت از جنگل ضعیف است.

به گزارش گیلان شهر : بعدازظهر پنجشنبه هشتمین شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با حضور استاندار و مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادهای اجرایی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

در این جلسه مباحث مربوط به تصویب و بررسی طرح برنامه آمایش استان گیلان، اقامت موقت، مصوبات طرح شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، نوع استفاده از مصوبات ملی، جذب منابع ملی، برداشتن موانع صادرات مورد بررسی و تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.

مصطفی سالاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورای برنامه ریزی استان گیلان جلسه سیاست گذاری و تصمیم گیری است، اظهارکرد: مدیران دستگاه اجرایی و مشاوران با توجه به اطلاعات جمع آوری شده ساز و کار و ایده‌های خود در ارتباط با مباحث مربوط به گردشگری، مکان‌یابی و احداث انواع شهرک، بوم گردی به‌عنوان اقامتگاه موقت غیرمتمرکز و سایر موضوعات استان ارائه دهند.

وی تصریح کرد: راهبردهایی درباره موضوعات مربوط به مدیریت و مصرف آب، میزان استفاده از آب رودخانه‌ها، بررسی ظرفیت دریا، سدسازی، عواملی که سبب ماندگاری و دلایل ترغیب مهاجرت روستانشینان به شهر می شود نیز جزء موارد ضروری برای بررسی است.

سالاری با بیان اینکه جنگل، دارایی مردم گیلان در کشور است، بیان کرد: مدیران ذیربط درباره حفاظت و استفاده مردم از جنگل بررسی‌های لازم را انجام دهند هر چند که در حفاظت از جنگل دچار ضعف هستیم.

سالاری درباره توسعه گردشگری در استان گفت: هدایت گردشگر در شهرهای کوهپایه ای، احداث جاده برای سهولت تردد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استاندار گیلان در ادامه یادآورشد: برای اینکه این مطالعات تبدیل به سند بالادستی شود باید با نگاهی عمیق تر به آن پرداخت و راهبردهای لازم را اتخاذ کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics