• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 9649
6
نوبخت در گیلان خبر داد

  آغار پیش فروش بلیط‌های قطار گیلان در روزهای آینده

  • کد خبر : 7127
  • 19 بهمن 1397 - 12:48
  آغار پیش فروش بلیط‌های قطار گیلان در روزهای آینده
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به آغار پیش فروش بلیطهای قطار گیلان در روزهای آینده گفت: راه‌آهن گیلان در اسفندماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و پیش‌فروش بلیت نیز از چندی دیگر آغاز می‌شود تا مسافران نوروزی بتوانند برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گیلان شهر ، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری سد لاستیکی پهلوان بست کومله با بیان اینکه اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم اظهار کرد: بیان انتظارات در زمان حاضر از ملت برای همراهی با دولت و نظام بیش از گذشته است تا بتوانیم در جنگ اقتصادی پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه در طول این چند سال هر آنچه درباره چای وظیفه داشتیم انجام دادیم گفت: کارهای زیربنایی و اساسی یکی از کارهای دولت در چند سال اخیر است که بیش از دو هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح راه‌آهن گیلان افزود: راه‌آهن گیلان در اسفندماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و پیش‌فروش بلیت نیز از چندی دیگر آغاز می‌شود تا مسافران نوروزی بتوانند برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

آغار پیش فروش بلیط‌های قطار گیلان در روزهای آینده

بزرگ‌ترین سد لاستیکی کشور در شهرستان لنگرود افتتاح شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کارهای اساسی و زیربنایی توسط استانداری در حال انجام است که اثر آن در چند سال دیگر مشخص می‌شود اظهار کرد: سد لاستیکی پهلوان بست کومله بزرگ‌ترین سد لاستیکی در کشور است که در طول سه سال و با سرعت خوبی انجام شد و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه سد گالشکلام نیز آماده آبگیری و تا قبل از آغاز فصل زراعی افتتاح می‌شود گفت: کنارگذر لنگرود دیگر پروژه بزرگ شهرستان است که ۱۵ اسفند آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت ساخت بیمارستان‌ها در شهرستان‌های گیلان افزود: دو بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی در لیلاکوه و بیمارستان تأمین اجتماعی با ۶۴ تخت در حال ساخت است که پیمانکار بیمارستان لیلاکوه بنا را در ماه آینده تحویل می‌دهد و تنها مسئله تجهیز باقی می‌ماند.

نماینده مردم‌ لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید خدمات دولت و نظام‌ را به مردم اعلام کرد و گفت: نیاز آبی شهرستان بیش از سه میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آن تأمین می‌شود ولی برای الباقی آن با مشکل مواجهیم.

وی با بیان اینکه لنگرود در انتهای آب خور سد سپیدرود است خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کم بود آبی چهار سد برای شهرستان لنگرود در نظر گرفته‌شده که ساخت دو سد به پایان رسیده و دو سد دیگر نیز نیاز به تأمین اعتبار و توجه بیشتر دولت دارد.

مسائل گیلان در حوزه آب نباید مانند سایر استان‌ها دیده شود

استاندار گیلان نیز با بیان اینکه باید برای حل مشکل آب باید در چهار موضوع و سطح کار کنیم اظهار کرد: توجه بیشتر به سدهای پل رود، شفارود و سالک، ایجاد سدهای کوتاه و لاستیکی، آب‌بندان ها و اجازه حفر چاه با عمق چند متر چهار سطح در نظر گرفته‌شده برای استان گیلان جهت حل مشکل بی‌آبی است که با انجام این کارها می‌توان ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره کرد.

مصطفی سالاری با بیان اینکه میزان سطح آب‌های زیرزمینی بالا است گفت: طبق قانون برداشت آب‌های زیرزمینی‌ باید با مجوز صورت گیرد ولی سطح آب گیلان از استان‌های کویری بیشتر است و این استان‌ها نباید مانند یکدیگر دیده شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۲۸۰ پروژه بااعتبار هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در استان گیلان در حال بهره‌برداری است که یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته افزود: یکی از پروژه‌های مهم استان در دهه فجر پروژه بندر مسافری گردشگری در چمخاله لنگرود است که می‌تواند باعث رشد اقتصادی و توسعه شهرستان شود.

 احداث سد لاستیکی گالشکلام بر روی رودخانه شلمان رود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان نیز با بیان اینکه ظرفیت مخزن سد لاستیکی پهلوان بست ۴۵۰ هزار مترمکعب است اظهار کرد: حجم تنظیمی آب این سد سالیانه یک میلیون و ۷۰۰ مترمکعب و ارتفاع لاستیک سه متر و طول تاج ۶۹ متر بر روی رودخانه شلمان رود است.

وحید خرمی با بیان اینکه هدف از احداث سد لاستیکی پهلوان بست توسعه و بهبود آبیاری حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه است گفت: تغذیه آب زیرزمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث از دیگر اهداف احداث سد لاستیکی پهلوان بست است.

وی با اشاره به احداث سد لاستیکی گالشکلام بر روی رودخانه شلمان رود افزود:  سد لاستیکی گالشکلام با حجم مخزن ۴۰۰ هزار مترمکعب و حجم عظیمی سالیانه یک میلیون و ۱۰۰ مترمکعب و با ارتفاع سرریز لاستیکی دو متر ۵۰ سانتی‌متر و طول تاج ۵۳ متر باهدف توسعه و بهبود دو هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوض‌چه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب‌شور دریا در حال اجرا است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=7127

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics