• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 9649
3
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

اجرای بخش باقی‌مانده آزاد‌راه رشت ـ قزوین به‌زودی آغاز می‌شود‌

  • کد خبر : 6772
  • 13 بهمن 1397 - 13:16
اجرای بخش باقی‌مانده آزاد‌راه رشت ـ قزوین به‌زودی آغاز می‌شود‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت:‌ آغاز عملیات اجرایی فاز سوم آزاد راه رشت ـ قزوین به طول حدود ۸ کیلومتر به زودی آغاز می‌شود. به گزارش گیلان شهر/ علی اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکمیل آزاد راه قزوین ـ رشت در دستور کار دولت قرار گرفته ‌و اجرای فاز […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت:‌ آغاز عملیات اجرایی فاز سوم آزاد راه رشت ـ قزوین به طول حدود ۸ کیلومتر به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گیلان شهر/ علی اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تکمیل آزاد راه قزوین ـ رشت در دستور کار دولت قرار گرفته ‌و اجرای فاز سوم این آزاد راه به طول تقریبی حدود ۸ کیلومتر به زودی در استان گیلان آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری این استان در دهه فجر را برشمرد و عنوان کرد: در دهه فجر امسال هزار و ۲۸۰ پروژه اقتصادی،‌ فرهنگی، گردشگری و راه‌سازی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبری‌مقدم افزایش خطوط مواصلاتی را یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه هر کشوری اعلام کرد و ابراز داشت: شرایط اقلیمی گیلان به صورت جلگه‌ای و کوهستانی است و توسعه راه‌های ارتباطی و مواصلاتی استان در هر کدام از این مناطق پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش خطوط مواصلاتی در روستاها را عاملی در جهت کاهش آمار مهاجرت به سمت شهرها دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه ارتباطی در گیلان احداث شده است در حالی‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۹۰۰ کیلومتر راه ارتباطی مناسب در این استان وجود داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان انتقال عوارضی آزاد راه رشت-‌ قزوین از رودبار به انتهای لوشان را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر استاندار گیلان این امر تحقق پیدا کرد و امیدواریم تا چند ماه آینده ایستگاه عوارضی جدید به بهره‌برداری برسد.

اکبری‌مقدم احداث پروژه راه‌آهن گیلان را در راستای حمل مسافر و کالا و افزایش حجم ترانزیت محصولات مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: با توجه به اتصال این خط ریلی به جنوب کشور در صورت تکمیل خطوط ریلی رشت به انزلی و رشت به آستارا تمام کشور از مزیت‌های این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

وی اجرای ۱۶۵ کیلومتر راه‌آهن رشت ـ قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: احداث این پروژه از اوایل سال ۸۴ آغاز شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان خط ریلی رشت ـ قزوین زیباترین مسیر ریلی کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از اتمام مطالعات ساخت آزاد راه سنگر به کوچصفهان و آغاز عملیات اجرایی آن خبر داد و گفت:‌ علاوه بر این به علت آغاز به کار راه آهن و وجود ورزشگاه سردار جنگل ۴ بانده کردن محور رشت به جیرده در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=6772

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics