• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
4
جعفرزاده ایمن آبادی:

کمیسیون تلفیق بودجه بدون لحاظ نظر دولت موردی به لایحه بودجه نمی افزاید

  • کد خبر : 4895
  • 15 دی 1397 - 20:16
کمیسیون تلفیق بودجه بدون لحاظ نظر دولت موردی به لایحه بودجه نمی افزاید
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید اعضای کمیسیون تلفیق بودجه بدون نظر دولت موردی را به لایحه بودجه یکساله کشور اضافه نمی کنند.

 به گزارش گیلان شهر :غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صحبت های حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری درباره بررسی بودجه ، گفت: قانون اساسی مشخص کرده است که دولت باید با مجلس شورای اسلامی هماهنگ باشد و مجوز بودجه را از دستگاه قانون گذاری کشور بگیرد.

کار مجلس کشف منابع پنهان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات مشاور رئیس جمهور از رویه بودجه ریزی  در کشور، بیان داشت: داستان این است که منابع یا درآمد پنهان در بودجه های دولتی داریم، کار مجلس کشف منابع پنهان است، چرا که دولت ها سعی می کنند منابع را پنهان کنند.

گراف لایحه بودجه 98

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی به علت پنهان کردن بخشی از منابع گفت: دولت ها برای اینکه بتوانند میزان تعهدات خود را در مجلس کاهش دهند، بخشی از منابع را پنهان می کنند، تا افزایش درآمد در طول سال را جزو اقدامات مثبت خود اعلام کنند، اما یکی از کارهای مجلس در کمیسیون تلفیق این است که منایع یا درآمدها را متناسب با عملکرد سنوات گذشته احصا و واقعی کند.

وی ادامه داد: زمانی که کمیسیون تلفیق بودجه درآمدها را واقعی می کند و درآمدهای پنهان عیان می شود باید برای افزایش درآمد ایجاد شده هزینه هایی در نظر گرفته شود، با این حال دولت حتی یک مورد می تواند ادعا کندکه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه برای منطقه خود هزینه کرده اند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در باره ردیف های جدید گفت: در کمیسیون تلفیق، مواردی که دولت به هر دلیلی برای آن ردیف اعتباری ندیده است را با هماهنگی دولت ردیف مورد نظر لحاظ می شود.

شرایط کشور مناسب ایجاد تفرقه و اختلاف نیست

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین به اسارت گرفتن ردیف بودجه توسط مجلس عبارت درستی نیست، از سوی دیگر همه باید از این صحبت ها که موجب کدورت و اختلاف می شود، پرهیز کرد، شرایط کشور مناسب ایجاد تفرقه و اختلاف نیست.

در کمیسیون تلفیق، مواردی که دولت به هر دلیلی برای آن ردیف اعتباری ندیده است را با هماهنگی دولت ردیف مورد نظر لحاظ می شود.

وی در این باره توضیح داد:گزارشیکه دیوان محاسبات داده، متاسفانه یا خوشبختانه بیانگر این است که حوزه عدم موفقیت دولت ها ردیف هایی است که به بودجه اضافه شده است، از این رو امسال تصمیم گرفته ایم به بودجه مواردی که دولت نسبت به آن مقاومت دارد اضافه نکنیم. اراده بر این است مواردی به بودجه افزوده نشود که دولت یا انجام ندهد یا لج کند و عدم موفقیت خود را مواردی که مجلس اضافه کرده است گزارش دهد، اما موارد اضطراری که دولت به هر دلیلی آن را ندیده است را به بودجه می افزاییم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید براینکه در قانون اساسی رویه دیگری برای سنجش عملکرد دولت ارائه شده است، گفت: در حالی که دولت گزارش خود را نسبت به لایحه ارائه می دهد قانون اساسی تاکید دارد که باید بر اساس آنچه خروجی مجلس است ارزیابی شود، از سوی دیگر باید تاکید کرد که آنچه در کمیسیون تلفیق تصمیم گیری می شود با نظر نمایندگان دولت است و نظر دولت برای اعضای کمیسیون بسیار مهم است، در شرایطی که دولت موافق موردی نباشد کمیسیون از تصویب ان صرف نظر می کند.

به گزارش گیلان شهر ، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با انتقاد از رویه بودجه ریزی، بیان داشت: در طول زمان ردیف‌های بودجه‌ای پادار شده‌اند. به این صورت که در ابتدا فردی با لابی، فشار، تماس و توافق یک بند در بودجه سالانه کشور به عنوان کمک به فلان موسسه باز کرد که در آغاز نیز اعتبار این بند ۱۰ میلیون تومان بوده، اما به مرور زمان این بند و مبلغ اعتبار آن رشد کرده است./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=4895

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics