• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
5
معاون استاندار گیلان:

آموزش و پرورش پیگیر گنجاندن درس «حمل و نقل» در مدارس باشد

  • کد خبر : 3927
  • 29 آذر 1397 - 16:24
آموزش و پرورش پیگیر گنجاندن درس «حمل و نقل» در مدارس باشد
معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم آغاز آموزش فرهنگ ترافیکی از مدارس، عنوان کرد: گام های نخستین آموزش از مدرسه شکل می گیرد لذا با همکاری مجلس و وزارت آموزش و پرورش قانون برگزاری کلاس درس دائمی حمل و نقل در مدارس تصویب و ساعات درسی مشخص در برنامه گنجانده شود.

به گزارش گیلان شهر ، علی اوسط اکبری مقدم در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در سالن ورزشی شهید دهگان رشت برگزار شد، با بیان اینکه صنعت و ماشین زندگی انسان ها را با چالش های جدیدی مواجه کرده است، گفت: صنعت عامل ایجاد تحول در بعد اقتصادی است، اما خسارت های مادی و معنوی فراوانی را به دنبال داشته است.

وی به مقایسه صنعت حمل و نقل در ایران با کشورهای توسعه یافته پرداخت و اظهار کرد: تلفات در جاده های برون شهری در چارچوب شاخص ریسک تعریف می شود که تلفات را به ازای هر یکصد هزار نفر می سنجد. این شاخص برای ایران ۲۴ نفر از یکصد هزار نفر محاسبه می شود که بیش از پنج برابر کشورهای توسعه یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، صنعت حمل و نقل در ایران را متاثر از سه عنصر نیروی انسانی، راه و خودرو دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد خسارات در حوزه نیروی انسانی است و ۳۰ درصد باقی مانده به راه و خودرو تعلق دارد.

اکبری مقدم، با بیان اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل اعم از کالا و مسافر نباید تحت تاثیر دغدغه ناشی از معیشت و بیمه و تامین قطعات یدکی و عمر مفید وسیله نقلیه و… باشند، گفت: در این حوره باید پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی با ابراز تاسف از ضعف سیستم آموزش فرهنگ ترافیکی در جامعه، گفت: باید بپذیریم که نتوانسته ایم آنگونه که شایسته و بایسته است در بحث فرهنگ سازی ترافیکی عمل کنیم و حتی آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی صورت نگرفته است.

معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم آغاز آموزش فرهنگ ترافیکی از مدارس، عنوان کرد: گام های نخستین آموزش از مدرسه شکل می گیرد لذا با همکاری مجلس و وزارت آموزش و پرورش قانون برگزاری کلاس درس دائمی حمل و نقل در مدارس تصویب و ساعات درسی مشخص در برنامه گنجانده شود، زیرا حمل و نقل و فرهنگ ترافیکی یک امر مهم در زندگی امروز بشر است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics