• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
فرماندار رشت:

عملیات تصفیه شیرابه به‌زودی در سایت سراوان رشت آغاز می‌شود

  • کد خبر : 3130
  • 07 آذر 1397 - 13:05
عملیات تصفیه شیرابه به‌زودی در سایت سراوان رشت آغاز می‌شود

فرماندار رشت با اشاره به اینکه عملیات تصفیه شیرابه سایت سراوان رشت به‌زودی آغاز می‌شود گفت:‌ تأمین اعتبارات لازم برای تهیه و نصب دستگاه زباله‌سوز در حال انجام است. گیلان شهر/ میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ عملیات تصفیه شیرابه سایت زباله سراوان رشت به‌زودی آغاز می‌شود و در مورد تهیه و […]

فرماندار رشت با اشاره به اینکه عملیات تصفیه شیرابه سایت سراوان رشت به‌زودی آغاز می‌شود گفت:‌ تأمین اعتبارات لازم برای تهیه و نصب دستگاه زباله‌سوز در حال انجام است.

گیلان شهر/ میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ عملیات تصفیه شیرابه سایت زباله سراوان رشت به‌زودی آغاز می‌شود و در مورد تهیه و نصب دستگاه زباله سوز نیز شهرداری رشت جهت انجام کار و تأمین اعتبارات لازم پیگیر موضوع است.

فرماندار رشت یکی از مشکلاتی که شهرستان رشت با آن مواجه است را معضل زباله‌های انباشت شده در سراوان دانست و عنوان کرد: دفن غیربهداشتی زباله‌ها در سراوان رشت علاوه بر اینکه چشم‌انداز بکر این منطقه را تحت تأثیر قرار داده باعث بروز انواع مشکلات زیست محیطی نیز شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه دفن زباله‌ها در سراوان رشت قدمتی ۵۰ ساله دارد تصریح کرد: آلودگی‌های شدید و گسترده آب‌، خاک، هوا و محیط زیست و بروز مشکلات عدیده‌ برای ساکنان منطقه سراوان رشت از جمله مخاطرات و آسیب‌های مهم این معضل بزرگ هستند.

وی برطرف کردن مشکل زباله سراوان و یا کم کردن اثرات مخرب آن را برنامه اصلی استانداری گیلان،‌ فرمانداری شهرستان رشت و دیگر نهادهای ذی‌ربط خواند و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم در کنار نصب دستگاه‌های زباله‌سوز و تصفیه شیرابه بحث آموزش همگانی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

مؤمنی‌زاده به اقدامات شهرداری رشت در جهت تهیه و نصب دستگاه‌های تصفیه شیرابه در سراوان رشت اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس قرارداد شهرداری رشت با شرکت لوله‌سازی شمال مقرر است تأسیساتی برای تصفیه شیرابه‌های ناشی از انباشت زباله‌ها در منطقه سراوان ایجاد شود.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه قرارداد نصب دستگاه تصویه شیرابه و تأسیسات مربوطه در محل زباله سراوان انجام و ایجاد شده است افزود: در بازدیدی که اخیراً از سایت زباله سراوان رشت داشتیم تست آزمایشی عملیات تصفیه شیرابه‌ها توسط شرکت مربوطه و زیرنظر شهرداری رشت آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت به روند تهیه و نصب دستگاه زباله‌سوز در سایت سراوان رشت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مورد شهرداری رشت قراردادی را با پیمانکار مربوطه منعقد کرد و هم‌اکنون فرآیند تأمین بودجه و اعتبارات لازم این پروژه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه توجه به مساله سایت زباله سراوان را از همان روزهای نخست شروع خدمت در شهرستان رشت در اولویت کارها قرار داده است عنوان کرد: تاکنون جلسات بسیار زیادی را برای حل معضل سایت سراوان رشت برگزار کردیم و روند کارها نیز هر روزه توسط فرمانداری رصد می‌شود.

مؤمنی‌زاده جلوگیری از توسعه انباشت زباله و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه سراوان رشت را متذکر شد و افزود: در کنار احداث تأسیسات زباله‌سوز و تصفیه شیرابه ‌مقوله تفکیک زباله از مبدأ و ارائه آموزش‌های مرتبط به افراد به ویژه در مدارس باید با جدیت کامل دنبال شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=3130

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics