• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
7
رئیس مجمع نمایندگان گیلان‌: کشاورزی استان با برنامه‌های غلط مسئولان در حال نابودی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان‌ گفت: سرنوشت کشاورزی گیلان با سیاست‌های غلط و با دست‌های مدیران دولتی آن به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

  • کد خبر : 1116
  • 04 مهر 1397 - 16:00
رئیس مجمع نمایندگان گیلان‌ گفت: سرنوشت کشاورزی گیلان با سیاست‌های غلط و با دست‌های مدیران دولتی آن به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

گیلان شهر :ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ سرنوشت صنعت کشاورزی گیلان در آینده‌ای نزدیک و نه چندان دور با سیاست‌های غلط و با دست‌های مدیران دولتی این استان به بهانه اجرای طرح‌های اشتباهی نظیر بوم‌گردی به ورطه فراموشی و نابودی کشیده می‌شود. رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد:‌ در اواخر سال […]

رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد:‌ در اواخر سال ۹۶ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از معاونت ریاست جمهوری برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در گیلان اخذ شد و قرار بر این بود که در سال ۹۷ نیز معادل همین مبلغ برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این استان جذب و به صورت تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد:‌ پس از این مرحله برخی آقایان برای هزینه‌کرد تسهیلات اشتغالزایی روستایی که به گیلان اختصاص داده شده بود طرح‌های موسوم به بوم‌گردی را مطرح کرده و مردم و سرمایه‌گذاران را برای ایجاد طرح‌های گردشگری در سطح روستاها ترغیب و تشویق کردند.

دبیر کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده جهت‌دهی این تسهیلات کلان توسط برخی مدیران استان گیلان و تزریق آن به سمت ایجاد طرح‌های بوم‌گردی نه تنها هیچ سود و فایده چندانی برای استان به همراه ندارد بلکه آینده و سرنوشت صنعت کشاورزی این استان را به مخاطره می‌اندازد.

 وی در تشریح معایب طرح‌های بوم‌گردی عنوان کرد:‌ بدهکار کردن مردم و روستائیان گیلان به دولت از طریق اعطای تسهیلات،‌ به حاشیه راندن صنعت کشاورزی استان گیلان،‌ تغییر کاربری گسترده اراضی کشاورزی و از بین بردن فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه پایدار از جمله این مخاطرات است.

داداشی با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌های استراتژیک کشور است افزود:‌ گیلان قطب تولید برنج و چای کشور است اما دست‌هایی پنهان با کمک یکسری مدیران دولتی قصد دارند با اجرای برنامه‌های نمایشی نظیر طرح‌های بوم‌گردی خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه حرفه آبا و اجدادی مردم گیلان بزنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان توریستی بودن را از ویژگی‌های بارز این استان دانست و ابراز داشت:‌ با تمام مواهب طبیعی و پتانسیل‌های بسیار بالایی که از این حیث در گیلان وجود دارد اما صنعت کشاورزی و توسعه هر چه بیشتر آن باید در اولویت امور و در رأس برنامه‌های توسعه‌ای این استان قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس لزوم توجه علمی و آکادمیک به صنعت کشاورزی‌ گیلان را ضروری خواند و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا که مانند گیلان از ظرفیت‌های عظیم گردشگری برخوردار بوده‌اند پرداختن به حوزه کشاورزی و توسعه همه‌جانبه آن را مبنای اصلی پیشرفت کشور خود قرار داده‌اند.

دبیر کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس ظرفیت‌های گیلان در حوزه کشاورزی را گسترده اعلام کرد و افزود:‌ جای بسی تعجب است وقتی که می‌بینیم مسئولان کشوری بدون توجه به این ظرفیت‌ها و با همکاری مدیران استانی در گیلان،‌ ۷۰ درصد این تسهیلات را صرفاً به حوزه طرح‌های بوم گردی اختصاص داده‌اند.

 وی با تأکید بر اینکه کشاورزی گیلان قطعاً از این نوع نگاه‌ها ضربه خواهد خورد تصریح کرد:‌ بنده همانطور که قبلاً هم گفته‌ام باز تکرار می‌کنم این سیاست اشتغالزایی از اساس غلط است و در آینده‌ای نه چندان دور کسانی که در حوزه بوم‌گردی وام‌هایی را گرفته‌اند فقط خود را بدهکار دولت کرده‌اند.

داداشی با اشاره به اینکه سیاست‌های اشتغالزایی غلط از طرف مدیران سیاسی و اقتصادی گیلان در حال دیکته شدن به سرمایه‌گذاران است بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده این رویکرد ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از پایه و اساس دچار اشکالات اساسی است و باید در روند آن تغییر ایجاد شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تقویت حوزه کشاورزی را تثبیت کننده پایه‌های اشتغال پایدار در استان گیلان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در صورت سوق دادن سرمایه‌ها به بخش کشاورزی علاوه بر تأمین امنیت غذایی‌،‌ حفظ اراضی ارزشمند،‌ توسعه گردشگری و اشتغال پایدار نیز در استان گیلان رقم خواهد خورد.

نماینده مردم آستارا در مجلس از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان شدیداً ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت:‌ بنده از مدتها قبل این تذکرات و هشدارها را داده‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که برخی به‌دنبال تغییر کاربری اساسی اراضی کشاورزی در استان و جایگزین کردن آن با طرح‌های بوم‌گردی هستند.

دبیر کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس با بیان اینکه در صورت ادامه این برنامه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور از کشاورزی گیلان چیزی باقی نمی‌ماند عنوان کرد:‌ در همین جا باید هشدار بدهم که برخی افراد خواسته یا ناخواسته در حال وارد آوردن ضربه‌ای بسیار سخت و مهلک بر پیکره کشاورزی گیلان هستند.

 وی بر لزوم حمایت از منافع مردم گیلان و جلوگیری از طرح‌های بدون فایده در این استان تأکید کرد و گفت:‌ بنده تا به امروز این مطالب را رسانه‌ای نکرده بودم اما امروز می‌گویم تا مردم استان گیلان بدانند که نماینده آن‌ها در خانه ملت بنا بر وظیفه قانونی و شرعی خود اخطارها و تذکرات لازم را به متولیان امر داده است.

داداشی با اشاره به اینکه در مورد طرح‌های بوم‌گردی قبلاً تذکراتی را به وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی نیز داده است تصریح کرد:‌ وزیر مربوطه با وجود صحبت‌هایی که بنده با وی داشتم و برخلاف وعده‌هایی که داد با همدستی برخی مدیران استانی اجرای طرح‌های بوم‌گردی را در گیلان آغاز کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس حرکات و طرح‌های انجام شده را در گیلان نامبارک و ناگوار ‌دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم دست اندرکاران و متولیان امور استانی در گیلان بر اساس منطق رفتار کنند و با تفکرات و سیاست‌های غلط‌شان بیش از این‌ها تیشه به ریشه کشاورزی این استان نزنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان طرح‌های بوم‌گردی گیلان را نتیجه توافقات دست‌های پشت پرده خواند و عنوان کرد:‌ برخی از این میان تنها به فکر منفعت اقتصادی خود هستند و در پس اجرای طرح‌های به ظاهر گردشگری و بوم‌گردی گیلان مسائلی در میان است که واگویه کردن آن‌ها در رسانه‌ها شایسته نیست.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1116

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر
بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت‌نام وزارت کشور؛

اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر

10تیر
آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبرداد:

آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics