• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4
رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان:

اصناف نباید از حل و فصل قانونی مشکلات صنف خود طفره بروند

  • کد خبر : 868
  • 01 مهر 1397 - 15:02
اصناف نباید از حل و فصل قانونی مشکلات صنف خود طفره بروند
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با تاکید بر لزوم تسلط و الزام هیات رئیسه اتحادیه های گیلان به قوانین نظام صنفی گفت: جایگاه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف و شرح وظایف آنها تعریف شده است و نباید از حل و فصل قانونی مشکلات صنف خود طفره بروند.

به گزارش گیلان شهر ، فرهاد دلق پوش در جلسه کمیسیون نظارت استان با بیان اینکه برخی امور صنفی در استان باید طبق قانون نظام صنفی حل و فصل شود، گفت: قبل از ارجاع موارد صنفی به مرکز اصناف کشور و تهران بسیاری از موارد صرفا از کانالِ کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان قابل انجام است. اقدامات خودسرانه و بی ضابطه قابل پذیرش نیست و در صورت مشاهده چنین مواردی با آن برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مصوبات کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان بر توجیه موارد قانونی و تشریح عملیاتی به صورت شفاف برای مدیریت اصناف به کار گرفته شود تا بتوانیم پویایی لازم را در امور مرتبط داشته باشیم.

وی افزود: اگر شرح وظایف خود را به نحو مطلوب رعایت کنند خلاء عملکرد آنان در اصناف و اتحادیه ها به این شکل محسوس نخواهد بود. جدیت و دقت در محورهای دوره های آموزشی صنفی در اثربخشی و کاربردی شدن آن در هنگام انجام فعالیت ها و مأموریت های سلفی بسیار حائز اهمیت است و در ساماندهی و در کاهش تخلفات صنفی مترتب از عدم آگاهی به قوانین صنفی تاثیر فراوانی دارد.

 فرهاد دلق پوش در پایان به تسلط و الزام هیئت رئیسه اتحادیه های گیلان به قوانین نظام صنفی تاکید کرد و افزود: جایگاه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف و شرح وظایف آنها تعریف شده است و نباید از حل و فصل قانونی مشکلات صنف خود طفره روند زیرا یک مرجع رسیدگی به اختلافات و ابهامات صنفی بر اساس قانون نظام صنفی هستند. لذا با فراگیری کاربردی موارد قانونی می توانند با پاسخگویی مناسب برای صنوف زیرمجموعه نقش تاثیر گذاری را ایفا کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=868

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics