• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
5
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

آغاز عملیات دسترسی بندرانزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن

  • کد خبر : 697
  • 25 شهریور 1397 - 23:25
آغاز عملیات دسترسی بندرانزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری عملیات دسترسی بندر انزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن آغاز شود گفت: یکی از مقوله‌های مهمی که منجر به ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر تجاری کشور می‌شود امکان اتصال بندر به شقوق مختلف حمل‌ونقل است.

به گزارش گیلان شهر محمد راستاد پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به انگیزه‌های ارزیابی دقیق جهت ایجاد دسترسی ریلی بندرانزلی اظهار کرد: بعد از بازدید میدانی از خط ریلی با حضور مشاور، گزینه‌های مختلف تشریح و کار مطالعه برنامه‌ریزی ارزش که توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای این پروژه‌ها انجام می‌شود ارائه شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی مطالعات برنامه‌ریزی ارزش تا پایان مهرماه آینده اعلام می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا بعد از مطالعات مشخص کنیم که چه گزینه‌ای به‌عنوان گزینه ارجح برای اتصال ریلی بندر انزلی باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری عملیات دسترسی بندر انزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن آغاز شود تصریح کرد: یکی از مقوله‌های مهمی که منجر به ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر تجاری کشور می‌شود امکان اتصال بندر به شقوق مختلف حمل‌ونقل است که با انتخاب پیمانکار و تخصیص منابع  این کار را آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استفاده از مزیت حمل‌ونقل چندوجهی منجر به ارتقاء رویکرد رقابت‌پذیری بنادر تجاری کشور می‌شود افزود: به لحاظ محدودیت دسترسی پس‌کرانه‌ای در انزلی،  راه‌آهن می‌تواند کمک قابل‌توجهی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده باشد و اتصال راه‌آهن می‌تواند حجم ورودی و خروجی کالا را به بندر افزایش دهد.

توسعه شبکه ریلی انزلی در اولویت است
حسین چراغی نیز با بیان اینکه اتصال مجتمع بندری انزلی به شبکه ریلی کشور اهمیت بالایی دارد اظهار کرد: باید از ظرفیت حمل نقل چندوجهی استفاده کنیم و از طریق شبکه ریلی به مناطق مختلف بین‌المللی متصل شویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیران سازمان بنادر و توسعه زیربنایی از مجتمع بندری انزلی تصریح کرد: توسعه شبکه ریلی انزلی در اولویت است و توسعه تجارت و حمل نقل کالا از طریق ریل و توسعه حمل‌ونقل مسافر توسط پایانه مسافری دریایی انزلی و انتقال مسافر از طریق ترکیب حمل‌ونقل ریلی و دریایی از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی با تکذیب وجود پس‌کرانه در بندر انزلی گفت: با ایجاد محوطه‌های جدید در بندر و طبق استانداردهای بین‌المللی مشکل پس‌کرانه ندارند و امروزه الگوی تجارت کالا در دنیا تغییر کرده است.

چراغی با بیان اینکه بنادر دیگر امروز محل نگه‌داری و توقف کالا نیستند افزود: بنادر امروزه محل عبور کالاها هستند و رویکردشان نسبت به گذشته تغییر کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندرانزلی فاکتورهای یک بندر استاندارد را به‌صورت کامل دارد خاطرنشان کرد: بندر انزلی با وصل شدن به شبکه ریلی کشور می‌تواند به‌عنوان کامل‌ترین بندر در شمال کشور شرایط رقابت‌پذیری خود را حفظ کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=697

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics