• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
6

استاندار: بهره‌مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم گیلان است

  • کد خبر : 31170
  • 19 دی 1400 - 18:26
استاندار: بهره‌مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم گیلان است
استاندار گیلان تاکید کرد: بهره مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم استان است و بازگشایی دوباره این تالار را به فعالان فرهنگ و هنر نوید می‌دهم.

گیلان شهر :اسدالله عباسی روز یکشنبه درجریان بازدید از تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که در آغازین روزهای کار خود اعلام کردیم، تالار مرکزی که سال ۹۷ بصورت ناقص به بهره‌برداری رسید و پس از مدتی بدلیل وجود اختلافاتی تعطیل شد را از بلاتکلیفی خارج خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده است اختلافات بررسی و وضعیت این تالار از بلاتکلیفی خارج شود افزود: اختلافاتی در عرصه و اعیان در خصوص تالار مرکزی رشت وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده در خصوص راه اندازی مجدد این تالار، مشکلات و نواقص بررسی شد و بزودی به شکل قانونی در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: نواقص چندانی برای بهره برداری این مچموعه فرهنگی وجود ندارد اما تلاش می شود از محل اعتبارات سفر هیات دولت به گیلان این پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه نشاط و نگرش مثبت به زندگی حق مردم است ، از فعالان عرصه فرهنگ ،هنر و رسانه خواست این موضوع را در اولویت فعالیت هایشان قرار دهند.

ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت‌های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی – هنری در سال ۱۳۸۶ آغاز و اسفند ماه ۹۷ افتتاح شد. البته طرح مطالعاتی پروژه کتابخانه مرکزی رشت از سال ۱۳۸۰ آغاز شد، اما در مدتی کوتاه با همه‌گیری ویروس کرونا این مجموعه فرهنگی تعطیل و این تعطیلی نیز تاکنون ادامه یافته است.
بزرگترین تالار مرکزی شمال کشور با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ظرفیت یکهزار و ۴۰۱ نفر در مساحت ۱۹ هزار متر مربع و زیربنای ۱۵ هزار متری ساخته شد که طی ۲ سال اخیر زیرسایه بحران کرونا خاک تعطیل بر قامت آن نشسته است. اما آنچه بیش از همه مانع فعالیت این مجموعه فرهنگی شد، گیر و دار تصمیم‌گیری‌های بین دستگاهی است ومشکل از آنجایی آغاز شد که این مجموعه در زمینی متعلق به شهرداری و با اعتبارات فرهنگی دولت ساخته شده است و همین مسئله دوگانه ای را در مدیریت آن ایجاد کرد که پس از کش و قوس بسیار امروز خبر رسیده است که این پروژه عظیم فرهنگی بار دیگر آماده بازگشایی شده است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=31170

خبر های مرتبط

11اردیبهشت
افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
۷۴ سال پس از تاسیس بیمارستان

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
10اردیبهشت
اردیبهشت گیلان، همچنان گرم و آفتابی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics