رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه در روز گذشته در دیوان عدالت اداری حضور پیدا کردیم، گفت: به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر و جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری شیوه نامه ساخت و سازها زمین‌های نسقی به دیوان عدالت اداری مراجعه کردیم.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به این مطلب که در مورد شیوه نامه از قبل تصمیم گرفته شده بود، گفت: تکلیف بر ما بود که در دیوان حضور پیدا کنیم و همانجا اعلام کردیم که مردم مجبور هستند ساخت و ساز را در زمینهای نسقی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر مجبور هستند در زمین‌های نسقی ساخت و ساز کنند، افزود: در دیوان اعلام کردیم که ما به دنبال این هستیم که یک کار غیر قانونی را قانونی کنیم تا ساخت و سازها به صورت قانونی و اصولی انجام شود.

کارگرنیا ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم همه زحماتی که شورا و شهرداری در تنظیم شیوه نامه در ۴ حوزه کشیدند اما در دیوان عدالت مورد قبول واقع نشد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله تنها به یک شهر برنمی‌گردد افزود: یکی از راه‌های که می‌توان در اجرای شیوه نامه داشته باشیم ورود همه نمایندگان استان است و در همینجا اعلام می‌کنم که در کوتاه‌ترین زمان با مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای برای بررسی و حل این مشکل خواهیم داشت.

رییس شورای شهر رشت در ادامه جلسه گفت: بارها شاهد بودیم که دستگاه‌های مختلف خدمات رسان نسبت به قطع برخی از انشعابات به واسطه بدهی‌های شهرداری اقدام کرده‌اند اما شهرداری رشت با توجه به حجم مطالباتی که از برخی از این دستگاه‌ها دارند به واسطه اینکه در ارائه خدمت به شهروندان مشکلی ایجاد نشود هیچ گاه چنین اقدام متقابلی انجام نداد.

کارگرنیا گفت: از شهردار رشت تقاضا داریم در اسرع وقت مطالبات شهرداری را از دیگر دستگاه‌ها ارزیابی کند و اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

غیرمستقیم در انتصابات شهرداری دخالت می کنیم

رئیس شورای شهر رشت در ادامه جلسه به بحث دخالت اعضای شورای شهر در انتصابات شهرداری اشاره کرد و افزود: اعضای شورای شهر به وظایف خود آگاه هستند ولی چون حافظ منافع مردم هستیم و سعی می‌کنیم که در انتصابات به شهرداری مشاوره بدهیم زیرا نمی‎خواهیم بنشینم و نظاره‌گر این باشیم که افرادی ضعیف بر مسند مدیریت انتخاب شوند و بعد از ناکارآمدی دست به انتقاد بزنیم.

کارگرنیا تاکید کرد: ما درمان را قبل از مصیبت انجام می‌دهیم اما به صورت مستقیم در انتخاب افراد دخالت نخواهیم و میتوانیم مشورت بدهیم. موفقیت شورا موفقیت شهردار است و عملکرد شهردار نشان از موفقیت شورا خواهد بود و اعضای شورا همه موضوعات را از همین تریبون به مردم و رسانه‌ها با شفافیت اعلام خواهند کرد.

وی در مورد هزینه غذای اعضای شورا نیز گفت: شهادت میدهم که در طول ۳ ماه حضور خودمان مثل شعب ابی طالب سپری کردیم و در این مدت یک پرس غذای گرم به شورا وارد نشد. در شورای شهر رشت تعدادی از کارکنان حضور دارند که نیروی شهرداری هستند و یکسره می‌مانند اینها نهارشان از شهرداری تامین می‌شود. در شورا به دنبال از بین بردن ریخت وپاش‌ها هستبم.

به گزارش دیارمیرزا، کارگرنیا در ادامه اظهار کرد: یک شهروند بازاری به من مراجعه کرد و گفت که تاکسی‌ها تا یک ساعتی کار میکنند و بعد از آن دربستی کار می‌کنند و مبحث دیگر در مورد اتوبوس‌ها است که متاسفانه دیر به دیر به ایستگاه می‌آیند.