• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9649
10

تلاش برای کاهش فاصله حقوق بین نیروهای شرکتی و قراردادی با نیروهای استخدامی

  • کد خبر : 27056
  • 20 دی 1399 - 19:27
تلاش برای کاهش فاصله حقوق بین نیروهای شرکتی و قراردادی با نیروهای استخدامی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تفاوت زیاد بین حقوق نیروهای شرکتی و استخدامی گفت بر اساس آمار تفاوت بسیار زیادی بین حقوق دریافت نیروهای قراردادی، شرکتی، خدماتی، پیمانکاری و حجمی و نیروهای استخدامی وجود داشته و یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی کاهش این فاصله حقوق دریافتی است.

به گزارش گیلان شهر ، خلیل بهروزی فر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به تبصره ۱۸ توجه جدی شده است، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ در قالب تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده که بخشی از آن یارانه دولتی و در جهت ایجاد اشتغال در عرصه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی ارائه می‌شود.

وی یکی از وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را رسیدگی به وضعیت استخدامی سازمان‌ها و ادارات دانست و گفت: اجرای طرح ساماندهی ادارات و سازمان‌های استخدامی کشور از مدتی پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و این طرح شامل تمامی ادارات، سازمان‌ها و حتی تمامی نهادهایی که از دولت دریافتی دارند، می‌شود و یکی از اولویت‌های مهم این کمیسیون در مجلس است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تفاوت زیاد بین حقوق نیروهای شرکتی و استخدامی تصریح کرد: بر اساس آمار تفاوت بسیار زیادی بین حقوق دریافت نیروهای قراردادی، شرکتی، خدماتی، پیمانکاری و حجمی و نیروهای استخدامی وجود داشته و یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی کاهش این فاصله حقوق دریافتی است.

بهروزی فر با اذعان به اینکه طرح‌های مذکور مورد  تأیید شورای نگهبان است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های اعلام‌شده هیچ‌گونه بار مالی برای دولت نداشته و مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از اتمام پروژه راه ملاسرا_شفت بیان کرد: پروژه راه ملاسرا-شفت-زنجان به طول ۶۵ کیلومتر مقررشده بود ۱۸ ماهه به اتمام برسد ولی اکنون بیش ۶ سال از شروع کار گذشته و هنوز تکمیل‌نشده است.

نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با ذکر موانع موجود بر سر راه اتمام پروژه راه ملاسرا_شفت گفت: تملک دارایی زمین‌های مسیر پروژه و عدم تحقق اعتبارات در نظر گرفته‌شده مهم‌ترین مشکلات بر سر راه این پروژه بوده و پیمانکار هم به دلیل اعمال ماده ۴۸ از ادامه صرف‌نظر کرده است هرچند مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص یک قطعه سه و نیم کیلومتری هزینه شد‌.

بهروزی فر از نیاز ۳۵ میلیارد تومانی برای اتمام این پروژه خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت دکتر نوبخت ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار  به این قطعه تخصیص داده و پیمانکار اکنون مشغول کار بوده و بسیار امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از قطعه ۱۳ کیلومتری آماده و مابقی با تأمین اعتبار تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics