• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
کل اخبار 9708
1

استفاده از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه مناسبات ایران و روسیه

  • کد خبر : 41991
  • 22 خرداد 1403 - 23:24
استفاده از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه مناسبات ایران و روسیه
استاندار گیلان گفت : برای توسعه مناسبات ایران و روسیه با محوریت گیلان از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ استاندار امروز در مراسم روزملی روسیه درسرکنسولگری این کشور در رشت به پیشینه تاریخی مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشوربا محوریت گیلان اشاره کرد و گفت: نقاط قوت و اشتراکات اقتصادی و تجاری بسیاری بین گیلان و استان‌های جنوبی روسیه وجود دارد، که باید از حالت بالقوه به حوزه عمل درآید.

دکتر اسدا.. عباسی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقلی و دریایی استان، برضرورت افزایش تعاملات و مشارکت‌های اقتصادی وعمرانی دو کشور برای تحقق عینی اهداف پیش بینی شده در کریدور شمال–جنوب، نوستراک تاکید کرد و افزود: در همین خصوص آماده مشارکت با روسیه برای احداث خط آهن رشت – آستارا هستیم.
وی همچنین سطح مناسبات ایران و روسیه را براساس منویات رهبرمعظم انقلاب و سیاست‌های منطقه ایی دولت سیزدهم مناسب و شایسته‌ی ارتقاء هرچه بیشتر دانست وگفت: با توجه به فراز و فرود‌های مشهود درعرصه بین الملل که ناشی از زیاده خواهی و شیطنت دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی است، باید تعاملات کشور‌های مستقل از جمله ایران و روسیه بر محور احترام متقابل بین کشور‌ها و پیشگیری از یکجانبه گرایی دنیای غرب تقویت شود.

آقای آندره گئور گیوویچ وادوف، سرکنسول روسیه در رشت هم با ابراز خرسندی از حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی و دست اندرکاران اقتصادی گیلان در مراسم روز ملی روسیه، برلزوم افزایش تعاملات روز افزون برای تبلور ظرفیت‌های بالقوه‌ی تجاری، اقتصادی و صنعتی دوکشور با محوریت گیلان تاکید کرد و افزود: شرایط خاص بین المللی واعمال تحریم‌های ظالمانه غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه ایجاب می‌کند تا توسعه‌ی مناسبات همه جانبه با کشور‌های دوست و همسایه به ویژه ایران بیشتر در اولویت قرار گیرد.

قاسم رضائیان، رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی گیلان هم ظرفیت‌های تولیدی گیلان در سه حوزه‌ی کشاورزی، صنعتی و دانش بنیان را برای تعامل هر چه بیشتر با روسیه قابل توجه دانست و آمادگی دست اندرکاران صادراتی استان را برای توسعه‌ی مناسبات همه جانبه با این همسایه‌ی شمالی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=41991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics