• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
4
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان؛

رودبار سردمدار برپایی جشنواره‌ها در گیلان است | توت فرنگی در سی دشت قدمت تاریخی دارد

  • کد خبر : 36498
  • 04 خرداد 1402 - 23:46
رودبار سردمدار برپایی جشنواره‌ها در گیلان است | توت فرنگی در سی دشت قدمت تاریخی دارد
هفتمین جشنواره توت فرنگی به شکرانه برداشت این محصول از مزارع گیلان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در روستای سی دشت رودبار برگزار شد.
گیلان شهر : ولی جهانی چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ با حضور در روستای گردشگری سی دشت که با همراهی فرماندار شهرستان رودبار و جمعی از مسئولان شهرستان انجام شد، اظهار کرد: جشنواره توت‌فرنگی سی دشت در هفتمین سال برگزاری با تکیه بر قابلیت‌های موجود و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه، رونق گردشگری کشاورزی، جذب توریسم و… روز چهارشنبه سوم خردادماه در این روستا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم روستا برای میزبانی از مهمانان بزرگترین نقطه قوت این جشنواره است، افزود: با تکرار شدن این قبیل جشنواره‌ها و حضور علاقه‌مندان، مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی زمینه رونق اقتصادی منطقه فراهم آورده می‌شود.

او با اشاره به کشف غار دربند رشی و سی دشت در ابتدای دهه ۹۰ افزود: منطقه رشی و سی دشت پسوند تاریخی و باستانی با قدمت ۲۳۰ هزارساله دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره توت فرنگی در سی دشت اضافه کرد: رودبار سردمدار برپایی جشنواره‌های مختلف در گیلان بوده که جشنواره توت فرنگی سی دشت یکی از این برنامه‌های به یادماندنی است.

جهانی با بیان اینکه توت فرنگی در سی دشت قدمت تاریخی دارد، گفت: اقتصاد مردم منطقه به تولید توت فرنگی وابسته است و توت فرنگی با زندگی مردمان این دیار عجین شده است.

او با بیان اینکه شکل و توپوگرافی دسترسی به غار دربند رشی تغییر ناپذیر است، افزود: سرمایه‌گذاری برای ساماندهی اطراف غار رشی مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه بهره برداری از اماکن تاریخی در اولویت سازمان قرار دارد، گفت: غار دربند رشی فرصت گردشگری بسیار ارزشمندی دارد که با ایجاد فضاهای گردشگری می‌توان از آن بهره گرفت.

جهانی با اشاره به نبود امکانات زیرساختی در بخش گردشگری اضافه کرد: ساخت سرویس بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=36498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics