• امروز : سه شنبه - ۲۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 10 September - 2024
کل اخبار 9868

اطلاعیه ها

منتجب‎‌نیا: وفاق ملی به معنای آش شله‌قلمکار نیست / افرادی را برای مسئولیت‌های پایین‌تر از وزارت کاندیدا کرده‌اند که جزو ستاد جلیلی بودند / استانداران و معاونان وزرا باید اصلاح طلب باشند کرباسچی: وجود شورای شهر در طول بیست و چند سال گذشته به ضرر شهر تهران بوده/ نیروهای نظامی و انتظامی در ساخت و سازها در تهران دخالت می‌کنند بهزاد نبوی: پزشکیان نمی‌خواهد تصمیماتش مانند روحانی با مخالفت روبرو شود / رفع حصر هم یک اولویت جدی است که باید به آن توجه شود عاملان نزاع و درگیری بوستان ملت رشت بازداشت شدند واکنش‌ها به انتصاب یک نخبه بلوچ و اهل سنت در وزارت علوم؛ دیوار تبعیض ترک برداشت از هایده تا ناهید | علی پروین، اسطوره سرخ‌ها خطوط قرمز را می‌شکند | ناهید کیانی، پرافتخارترین ورزشکار زن ایران تحت فشار! بدون اطلاع نکونام: فسخ قرارداد استقلال! پروانه فعالیت «خانه موزه تربیت» صادر شد | عبدالله تربیت مردی که شبیه بانکداران فیلم‌های وسترن بود

2
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

توافق‌ با ۳ بندر روس‌ برای برقراری خط منظم کشتیرانی‌ ایران-روسیه‌

  • کد خبر : 36365
  • 01 خرداد 1402 - 22:35
توافق‌ با ۳ بندر روس‌ برای برقراری خط منظم کشتیرانی‌ ایران-روسیه‌
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به توافق‌ با ۳ بندر روس‌ها برای برقراری خط منظم کشتیرانی‌ ایران-روسیه‌، گفت: خطوط حمل و نقل دریایی خزر تجهیز شده و این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل ۳۶۰۰ تی‌ای‌یو و ۱۰۴ هزار DWT بار را دارد.
گیلان شهر : محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به توافق ریلی رشت- آستارا که از سوی رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده، اظهار داشت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای همین توافق، اقدام به امضای موافقتنامه خرید و ساخت کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب کرده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن ۱۳۹ فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار ۵ میلیون DWT را دارد، گفت: کشتی‌های این ناوگان، در کنار ۲۹۴ هزار تی‌ای‌یو کانتینر ملکی و ۱۳۹۴ واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشورهای CIS و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا خطوط حمل‌ونقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماه‌های گذشته تجهیز شده و هم‌اکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار ۳۶۰۰ تی‌ای‌یو و ۱۰۴ هزار DWT را دارد.

مدرس خیابانی گفت: همچنین در حوزه حمل سراسری بار در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل شود.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه‌تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان‌تر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت ۴۵ روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است.

مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب با حمل بار از طریق کانال سوئز گفت: حمل بار در مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میان‌برهای مهم در صنعت حمل و نقل دریایی جهان به شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۴ هزار تی‌ای یو و ۷۲۰ هزار تن کالا از کشورهای مختلف دنیا حمل شده است.

مدرس خیابانی تأسیس شرکت لجستیک و افزایش ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر و سرمایه‌گذاری ۷۲۳ میلیون روبلی در بندر سالیانکا را از جمله اقدامات مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت کریدور شمال- جنوب دانست و گفت: ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر در بخش فله به ۱۳۰ هزار تن و در بخش کانتینر به ۱۰۰ هزار تی‌ای یو رسیده است؛ ضمن اینکه توسعه زیرساخت‌های بندر سالیانکا و خرید کشتی نیز در این مسیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشورهای آفریقایی از طریق بندرعباس و چابهار به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته بوده است.

مدرس خیابانی به توافق با ۳ بندر روس برای برقراری خط منظم کشتیرانی از بنادر ایران خبر داد و گفت: همچنین خرید ۳۳۰ واگن ریلی جهت تقویت ناوگان ریلی در مسیرهای ترانزیتی در کنار خرید ۵۴ هزار کانتینر جهت ورود به چرخه حمل‌ونقل از جمله دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه مذاکره، خرید و سفارش ساخت تعدادی کشتی برای تقویت مسیرهای کریدوری نیز اقدام دیگری در جهت تقویت حمل بار در دریای خزر به مقصد روسیه به شمار می‌رود.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر اعضا برای افزایش مراودات فی مابین و حل مشکلات به خصوص بر اساس مشترکات موجود تأکید و بیان کرد: محدودیت‌های تردد، تأمین منابع مالی، کمبود آبخور بنادر و اُفت آب دریای خزر، معطلی کشتی‌ها، خدمات گمرکی و نبود تخفیفات بندری از جمله چالش‌های موجود بر سر توسعه حمل بار به مقصد روسیه است که ضروری است در این مسیر هم گام‌های جدی برداشته شود.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=36365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics